کد خبر: ۲۷۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،درآمد حاصل از فروش گازوییل در ١٥ روز نخست اجرای طرح «باک پر» از مرز دوغارون استان رضوی، با ٣٥ درصد افزایش در این منطقه به ٣٢ میلیارد ریال رسید.

درآمد فروش گازوییل در مرز افزایش یافت

به گزارش خبرخودرو ،درآمد حاصل از فروش گازوییل در ١٥ روز نخست اجرای طرح «باک پر» از مرز دوغارون استان رضوی، با ٣٥ درصد افزایش در این منطقه به ٣٢ میلیارد ریال رسید. 

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان این که طرح فروش باک پر گازوییل (نفت گاز) از ١٥ مهرماه امسال در این منطقه و از مرز دوغارون کلید خورده است، افزود: از زمان اجرای طرح تا پایان مهرماه امسال، ٣١ میلیارد و ٧٦٥ میلیون و ٩٧٥ هزار ریال از محل فروش نفت گاز به شیوه باک پر در این مرز درآمد زایی شده است.

محمد مهدی قرایی فروش ریالی نفت گاز از مرز دوغارون را پیش از اجرای طرح (اول تا ١٤ مهرماه) ٢٣ میلیارد و ٤٢٨ میلیون و ٥٩ هزار و ٣٠٠ ریال اعلام کرد و گفت: مقایسه درآمد حاصل از فروش باک پر نفت گاز دربازه زمانی ١٥ روز نخست اجرای طرح با ١٥ روز قبل از آن، از رشد ٣٥,٥ درصدی فروش ریالی این فرآورده نفتی از این مرز حکایت دارد.

وی مابه تفاوت درآمد حاصل از فروش نفت گاز از این مرز را (با توجه به بازه های زمانی قبل و بعد از اجرای طرح فروش نفت گاز باک پر) هشت میلیارد و ٣٣٧ میلیون و ٩١٥ هزار و ٧٠٠ ریال اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، گفت: در طرح "باک پر" که خودروهای گازوییل سوز را شامل می شود، خودروهایی که از مرز دوغارون خارج و به سمت افغانستان می روند، باید باک سوخت خود را پر کنند.

قرایی مبنای نرخگذاری در این طرح را قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران در کشور افغانستان است که بوسیله کمیته نرخگذاری استان خراسان رضوی اعلام می شود.

وی کاهش قاچاق نفت گاز و جمع آوری شدن گالن به دستهای خرید و فروش کننده این فرآورده را از آثار مهم اجرای طرح فروش نفت گاز باک پر  در مرز دو غارون خواند.

طرح فروش "باک پر"نفت گاز (گازوییل) به خودروهای خروجی، پیشتر نیز در تمرچین منطقه میاندوآب، پرویز خان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان اجرای شده است.

در طرح "باک پر" خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را پر کنند.

مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که بوسیله کمیته نرخگذاری استان مربوطه اعلام می شود.

جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استاندارد سازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیر مجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"