کد خبر: ۲۷۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: مدیر کل نمایش خانگی بالاترین تیراژ سریال‌های ایرانی در این شبکه را به «قهوه تلخ» که به تیراژ میلیونی رسید، نسبت داد و گفت: این روزها بالاترین نسخه تولید شده برای سریال‌های ایرانی نزدیک به 15000 می‌رسد.

سید صادق موسوی - مدیر کل نمایش خانگی سازمان سینمایی درخصوص وضعیت مجموعه‌ها و فیلم‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: خوشبختانه همچنان تیراژ در آثار ایرانی به مراتب بالاتر از آثار خارجی است. مردم بیشتر به تولیدات داخلی توجه می‌کنند و نسبت تیراژ آثار داخلی با آثار خارجی اصلا قابل مقایسه نیست.

موسوی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بالاترین تیراژ آثار شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر متعلق به چه سریالی بوده است؟ گفت: بالاترین تیراژ آثار شبکه نمایش خانگی مربوط به یکی از شماره‌های «قهوه تلخ» مهران مدیری که به تیراژ میلیونی رسید، بوده است اما معمولا آثاری که مورد توجه مردم در شبکه نمایش خانگی قرار می‌گیرند، تیراژی نزدیک به 15000 دارند.

مدیر کل نمایش خانگی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد این روزها کارگردانان و هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون به شبکه نمایش خانگی سوق بیشتری داشته‌اند، گفت: این اتفاق، ‌اتفاق مبارکی است که به عنوان سازمان سینمایی در اداره کل نمایش خانگی، شاهد حضور هنرمندان شاخص این سرزمین هستیم.

حضور کارگردانان مطرح اتفاق مبارکی است و این فرصت را می‌دهد که هنرمندان در ارتباط با مردم خودشان را تست بزنند و بتوانند از منافع حضور در بخش خصوصی استفاده کنند؛ چرا که مشاهیری که امروز در شبکه نمایش خانگی دست به ساخت سریال می‌زنند، واقعا دیگر نیازی به مشهور شدن در قالب حمایت تلویزیون ندارند. شاید در تلویزیون فرصتی باز شود برای جوان‌ترهایی که می‌خواهند به شکل ملی دیده شوند.

وی عنوان کرد: افرادی مثل کمال تبریزی، حسن فتحی و داود میرباقری سال‌هاست در تلویزیون فرصت‌های زیادی در اختیارشان بوده است و توانسته‌اند به قله‌هایی برسند و حال در این بخش هم می‌توانند علاوه بر تلویزیون فعالیت کنند.

مدیر کل نمایش خانگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شبکه نمایش خانگی می‌تواند رقیب جدی برای تلویزیون باشد؟ اظهار کرد: واژه رقیب شاید یک مقدار ما را از هدف‌هایمان دور کند. واقعیت این است که همه برای فرهنگ این سرزمین و برای این مردم، اثر تولید می‌کنند. در حقیقت مثل صداوسیما که وظیفه اصلی و رسالت نهادین تولید برنامه‌های فرهنگی مردم را دارد، ما هم به عنوان بخشی به تأمین و پرکردن اوقات فراغت مردم با برنامه‌های بومی و فرهنگی خودمان کمک می‌کنیم. در واقع ما بخش کمکی هستیم برای دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور.

موسوی همچنین بیان کرد: اداره کل نمایش خانگی در طول سال مجبور است به تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی مجوز بدهد که از طریق شبکه‌های نمایش خانگی پخش شوند. آن موقع است که توجه و اهمیت هر چه بیشتر به سریال‌های داخلی در شبکه نمایش خانگی را متوجه می‌شویم.

سید صادق موسوی در پایان گفت‌وگوی خود درخصوص مجموعه «ابله» کمال تبریزی که آیا با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد؟ عنوان کرد: به نظر می‌رسد پارامترهایی که در کنار هم چیده شده‌اند ما را رهنمون به این می‌کند که انتظار یک موفقیت هنری و تجاری خوبی داشته باشیم و همه این‌ها نوید می‌دهد «ابله» پروژه تلویزیونی موفقی خواهد بود. امیدواریم برای سرمایه‌گذاران هم به لحاظ اقتصادی توجیهی داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"