کد خبر: ۲۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در صورت توجه و حمایت واقعی دولت از خودروسازی کشور قطعا امروز استانداردهای صنعت خودرو ایران بسیار بالاتر از وضعیت کنونی بود.

صنعت خودرو ایران نیازمند حمایت واقعی دولت است

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در صورت توجه و حمایت واقعی دولت از خودروسازی کشور قطعا امروز استانداردهای صنعت خودرو ایران بسیار بالاتر از وضعیت کنونی بود.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : صنعت خودرو کشور در شرایط کنونی نیازمند توجه و حمایت بیشتری است در حالی که به نظر می رسد این صنعت رها شده و کمتر مورد حمایت واقعی قرار گرفته است .

وی تصریح کرد : امروز مسئولین صنعت کشور باید حمایت های واقعی از خودروسازان داخلی داشته باشند هر چند در این سالها حمایت هایی صورت گرفته اما حمایت ها باید واقعی و در جهت رفع مشکلات این صنعت باشد.

وی همچنین به لزوم نظارت بر واردات خودرو اشاره کرد و گفت : با توجه به افزایش واردات خودرو به کشور ضروری است تا دولت نسبت به گسترش این خودروها و کیفیت و استاندارد آنها توجه بیشتری نماید.

وی با اشاره به اینکه تدوین استاندارد برای واردات خودروهایی که در برندهای معتبر دنیا قرار دارند معنی و مفهوم چندانی ندارد تصریح کرد : البته سختگیرانه نمودن شرایط واردات و توجه به استاندارد خودروهای وارداتی که جزء برندهای معتبر دنیا محسوب نمی شوند قطعا نیازمند نظارت و کنترل بیشتری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی همچنبن به وجود برخی برندهای معتبر چینی در دنیا  اشاره کرد و گفت : قطعا صنعت خودرو چین نیز دارای برخی برندهای معتبر و با کیفیتی است بنابراین نباید صرفا محصولی را به جهت اینکه از کشوری خاص است برچسب بی کیفیتی بر آن زد.

امینی تصریح کرد : امروز با توجه به سابقه صنعت خودرو ایران و حجم تولیدات داخلی باید تلاش شود تا از محصولات و برندهای معتبر جهانی برای واردات و داخلی سازی بهره برد تا موجب رشد و ارتقاء صنعت خودرو داخل نیز شود.

وی با توجه به همکاری خودروسازان با برخی شرکتهای خارجی و واردات و داخلی سازی برخی خودروهای خارجی در داخل، گفت : خودروسازان برای داخلی سازی و واردات باید با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری کنند تا موجب ورود تکنولوژی جدید و ارتقاء کیفی صنعت خودرو داخل شود.

وی تاکید کرد : ورود به بازار چین عقبگرد برای صنعت خودرو ایران است و قطعا موجب ارتقاء صنعت خودرو نخواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"