کد خبر: ۲۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : سیر صعودی واردات خودرو در سال جاری، قطعا نیازمند توجه بیشتر و مدیریت جدی دولت بر این حوزه و رعایت استانداردهای لازم در جریان واردات خودرو است.

دولت با نظارت بیشتر باید مانع از ورود خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد به کشور شود

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت  ایران گفت : سیر صعودی واردات خودرو در سال جاری، قطعا نیازمند توجه بیشتر و مدیریت جدی دولت بر این حوزه و رعایت استانداردهای لازم در جریان واردات خودرو است.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود :البته خودروهای اروپایی قطعا استاندارهای اروپایی را داشته اما سایر خودروهایی که از دیگر کشورها چه به صورت CKD و چه CBU وارد می شوند آنها نیز برای اینکه از نظر کیفی قابل رقابت با خودروهای داخلی باشند تا مصرف کننده نیز بتواند خودروی استاندارد و با کیفیتی را استفاده کند .

وی تصریح کرد: امروز هر خودرویی که واردکشور می شود باید استانداردهای لازم را داشته باشد قطعا با مدیریت و نظارت دقیق تر بر واردات شاهد ورود خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد در کشور نخواهیم بود.

وی تاکید کرد : در شرایطی که آمار واردات خودروهای چینی در کشور افزایش یافته ضروری است تا به کشور شود.

وی همچنین سیاست تعرفه را به منظور کنترل بر واردات  خودرو را در بلند مدت غیر عملی دانست و گفت : تعیین تعرفه با انگیزه جلوگیری از واردات خودرو به کشور و افزایش قدرت رقابت خودروهای داخلی قطعا در بلند مدت جواب نخواهد داد و به لحاظ فنی و اقتصادی و دیدگاه مشتریان توجیه پذیر نخواهد بود .

وی افزود : در صورتی که موانع تعرفه ای به صورت هدفمند ایجاد شوند مسلما در آینده نه چندان دور موجب توسعه و رشد صنعت داخل خواهند شد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد : نباید موانع تعرفه ای با این هدف که خودروهای خارجی به دلیل دسترسی به منابع ارزان ، تیراژ تولید و سیاست اقتصادی ، قیمت تمام شده کمتری نسبت به خودروهای داخلی دارند صورت گیرد.

خالقی با اشاره به مشکلاتی چون تحریم یا محدودیت هایی که در برخورداری از فن آوری های روز در صنعت خودرو داخل وجود دارد ، گفت :  در صورتی که از محل موانع تعرفه ای منابع لازم به صنعت خودرو تخصیص داده شود و با مدیریت خودروساز و قطعه ساز داخلی تولیدات خود را ارتقاء داده تولید دهد قطعا اقدام منطقی و مورد قبولی خواهد بود.

وی تاکید کرد : مشروط بر اینکه منابع را در جای دیگری هزینه نشود اگر این منابع از ابتدا محل مصرف آن به نیت توانمندسازی قطعه سازان و خودروسازان داخلی صورت گیرد می تواند منبع کمک بسیار خوبی باشد البته شرکتها نیز باید تعهد دهند که این منابع را به درستی و در محل استفاده کنند و باید نظارت دقیقی بر این مساله هم صورت گیرد تا انحرافی در این منابع صورت نگیرد.

به گفته وی این اقدام می تواند منجر به تخفیف و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به قطعه سازان و خودروسازان شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"