کد خبر: ۲۸۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳

مهر: "سباستین کورتز" با بیان این که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وارد مرحله حساسی شده، دیدار کری با همتایان عربستان و فرانسوی اش در لندن را در نتیجه مذاکرات وین بی اثر دانست.

به گزارش اشتاندارد، "سباستین کورتز" وزیر خارجه اتریش در حاشیه مذاکرات هسته ای وین با "کاترین اشتون" نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات دیدار و گفتگو کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از این که کشورش میزبان مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است گفت: مذاکرات وارد مرحله حساسی شده است.

کورتز در ادامه افزود: مسئله اصلی که در وین مطرح است میزان آمادگی طرفین برای نزدیکی به یکدیگر است. وی در عین حال گفتگوهای موازی مقامات عربستان سعودی و فرانسه با وزیر خارجه آمریکا را در نتیجه مذاکرات وین بی اثر دانست.  

به گفته وزیر خارجه اتریش حاضرین در مذاکرات وین تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک توافق تا پایان مهلت تعیین شده به کار گرفته اند، با این حال راه رسیدن به این توافق دشوار است. به اعتقاد کورتز احتمال دستیابی به یک توافق نهایی به همان میزانی است که احتمال تمدید مذاکرات بدون دستیابی به این توافق وجود دارد.

بر این اساس کورتز در دیدار با اشتون ضمن رایزنی و تبادل نظر در مورد مسائل مطرح شده در مذاکرات هسته ای بر این نکته که غرب همچنان خواهان اطمینان بخشی از عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته ای است، تاکید کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"