کد خبر: ۲۸۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که در حال حاضر جمعیت ایران حدود یک درصد از جمعیت 8 میلیاردی کره زمین را تشکیل می­دهد، گفت: این در حالی است که سهم تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشور ما یک و نیم درصد از کل حوادث ترافیکی جهان است و ...

آموزش­های ترافیکی به کودکان نخستین اولویت است

به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که در حال حاضر جمعیت ایران حدود یک درصد از جمعیت 8 میلیاردی کره زمین را تشکیل می­دهد، گفت: این در حالی است که سهم تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشور ما  یک و نیم درصد از کل حوادث ترافیکی جهان است و به عبارتی، سهم ایران از تلفات رانندگی دنیا 50 درصد بیشتر از سهم جمعیت کشور ما نسبت به جمعیت کل جهان است.

شهرام جباری­زادگان افزود: در یک مقایسه اجمالی، با وجود این که نسبت به 10 سال گذشته، نرخ تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در ایران 10 هزار نفر کاهش پیدا کرده و از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر در سال رسیده، اما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا که موفق شده­اند این آمار را به حداقل برسانند، راهی طولانی پیش رو داریم و لازم است با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روش‌های علمی، در این ارتباط اقدامات بیشتری به عمل آوریم.

وی با اعلام این که در کلان­شهر تهران نیز شاهد کاهش 50 درصدی نرخ تلفات ناشی از سوانح ترافیکی نسبت به 10 سال گذشته بوده­ایم و تعداد تلفات ترافیکی پایتخت از 1500 نفر به 750 نفر در سال کاهش پیدا کرده، تأکید کرد: به طور متوسط روزانه دو نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تهران کشته می‌شوند که یک نفر عابر پیاده به عنوان بی­ دفاع­ترین گروه­های شهروندان هستند.

آموزش­های ترافیکی به کودکان نخستین اولویت است  

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که کم رنگ بودن فرهنگ احترام به قانون از سوی عابران پیاده و رانندگان از جمله دلایل مؤثر در آمار بالای کشته شدگان حوادث ترافیکی در کشور است، اظهار کرد: هر چند ضروری است عابران پیاده به شکل جدی احترام به قانون را مورد توجه قرار دهند، اما لازم است رانندگان نیز حقوق عابران پیاده را در نظر گرفته و با آن­ها مهربان­تر باشند.

جباری­زادگان با بیان این که متأسفانه به دلیل یک تصادف ساده و به خاطر یک جای پارک خودرو، شاهد وقوع درگیری­های خونین هستیم، تصریح کرد: در ارتباط با برنامه­ریزی­های کلان در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک نیاز به تلاش مضاعف داریم، چرا که قربانیان ترافیک به هزاران کشته و ده­ها هزار مجروح در کشور و صدها کشته و هزاران مجروح در تهران محدود نمی­شود.

وی با تأكيد بر نقش آموزش در ارتقای فرهنگ ترافیک و برنامه­ریزی­های صورت گرفته در این خصوص، اضافه کرد: با نگاه به آینده، تمرکز اساسی ما در مرحله اول، معطوف به آموزش نونهالان و کودکان و نهادینه­ کردن فرهنگ ترافیک در دل و ذهن این عزیزان است و در مرحله دوم، آموزش رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی متمرکز شده­ایم.

 

آموزش ترافیک به رانندگان تاکسی و اتوبوس اولویت دوم است

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر 80 هزار راننده تاکسی و هزاران راننده اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشغول به فعالیت می­باشند، اظهار کرد: با توجه به آن که این رانندگان ساعات متمادی در خیابان­های پایتخت مشغول خدمات­رسانی به شهروندان هستند، از مهم­ترین گروه­های هدف­ در آموزش­های ترافیکی محسوب می­شوند.

جباری­زادگان با بیان این که بر اثر سوانح ترافیکی، مسائل و مشکلات بسیاری با اَشکال متفاوت دامن­گیر قربانیان ترافیک می­شود، تصریح کرد: برای مثال، بسیاری از افرادی که در تصادفات مقصر شناخته می­شوند، به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه مجبورند در زندان بمانند و افراد بسیاری نیز که در تصادفات آسیب می‏بینند، به دلیل ناتوانی در حرکت مجبورند تا آخر عمر روی ویلچر بنشینند.

وی در پایان با تأکید بر قدمت تاریخی و غنای فرهنگی کشورمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، خاطرنشان کرد: همان طور که مهمان­نوازی و مهربانی مردم کشور ما زبانزد بسیاری از میهمانان خارجی است که از کشورمان دیدن کنند، باید تلاش کنیم تا نوع رانندگی و رفتار ترافیکی­مان را نیز اصلاح کرده و ارتقاء دهیم.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"