کد خبر: ۲۸۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو یک کارشناس صنعت خودرو گفت : دولت با نظارت و کنترل جدی باید مانع از ورود خودروهای کم کیفیت و فاقد استاندارد به کشور شود.

نباید در واردات خودرو برای کشوری خاص محدودیت ایجاد شود

به گزارش خبر خودرو یک کارشناس صنعت خودرو گفت : دولت با نظارت و کنترل جدی باید مانع از ورود خودروهای کم کیفیت و فاقد استاندارد به کشور شود.

دکتر آزادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : قطعا در روند واردات خودرو باید توجه شود که صرفا خودروهای با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی وارد کشور شوند.

وی گفت :البته برای واردات خودرو استانداردها همواره مطابق با استانداردهای بین المللی و اروپایی است و قوانین ایران نیز با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد، بنابراین نباید به صورت خاص و برای کشوری خاص محدودیت ایجاد شود و اگر قرار است محدودیتی ایجاد شود باید به قوانین و استانداردهای آن خودروها مرتبط باشد.

وی ضمن تاکید بر توجه دولت نسبت به استاندارد خودروهای وارداتی به کشور تصریح کرد : در صورتی که خودروهای اروپایی برتری نسبت به خودروهای چینی دارد و برخی از این خودروها استانداردهای داخلی را پاس نمی کنند نباید اجازه واردات داشته باشند و تنها باید خودروهایی که کیفیت بالاتری داشته و مطابقت با استانداردهای اروپاست مجوز واردات گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اظهار داشت : اینکه از کشوری خاص نمی توان خودرو وارد کرد قطعا دیدگاه درستی نیست اصولا تفاوت نگاه به واردات خودرو بر اساس نوع کشورها دیدگاه غلطی است.

آزادی تاکید کرد : باید بر اساس مقررات و استانداردهایی که تنظیم و تصویب شده نسبت به واردات خودرو به کشور قضاوت شود قطعا این مساله تعیین کننده مناسبی در جریان واردات خواهد بود.

وی همچنین به طرح مدیریت بر واردات خودرو و تاکید آن بر کیفیت خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت : آنچه که در صنعت خودرو مورد اشکال است صرفا مربوط نمی شود به اینکه یک خودرو خاص کیفیت آن مناسب است یا خیر.بلکه موضوع کیفیت مربوط می شود به اینکه آیا  قطعه ای مطابق با استانداردها و مدارک مهندسی که برای آن تعریف شده ساخته شده است یا نه.

وی افزود : اشکال اساسی که وجود دارد قطعا منظور عدم مطابقت برخی از خودروها با نقشه های مهندسی نیست بلکه مشکل اینجاست که مدارک مهندسی  که برای محصولی تدوین شده می تواند خواسته ها و شرایطی را که در خودروهای امروزی است را برآورده کند و آیا به  لحاظ سیستمی این خودروها می توانند با خودروهای امروزی رقابت کنند؟

وی تاکید کرد : قطعا خودرویی که 100 درصد منطبق با نقشه های مهندسی نیز ساخته شود نمی تواند با خودرویی که به لحاظ سیستمی متفاوت است رقابت نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"