کد خبر: ۲۸۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
تسنیم: محمد آقا طاهر با اشاره به این که افزایش تقاضا در دهه اول محرم قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: افزایش حجم تقاضا در دهه اول ماه محرم از بین رفته و در حال حاضر اکثر قیمت‌ها به روال سابق خود بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که بازار روال منطقی خود را طی می‌کند تنها برخی از اقلام حبوبات همچون عدس از قیمت آن کاسته شده اما همچنان با قیمت واقعی خود تفاوت دارد.

رییس اتحادیه بنکداران تهران با تاکید بر این که هیچ کمبودی وجود ندارد یادآور شد: قیمت برنج وارداتی به خصوص برنج هندی در پی کاشت و برداشت نوعی از آن در هر کیلو با کاهش قیمت هزار تومانی روبرو شده است.

وی در رابطه با مصرف برنج در کشور ادامه داد: برنج در ایران با توجه به ذائقه مردم مورد مصرف قرار می‌گیرد و تفاوت قیمت آنچنان در خرید برنج تاثیرگذار نیست زیرا فاصله قیمتی برنج ایرانی و وارداتی به بیش از 30درصد نیست.

آقا طاهر در پاسخ به این سوال که آیا قیمت برنج ایرانی در حال حاضر منطقی است، گفت: قیمت برنج با شرایط تولید فعلی همچون هزینه، سختی کار و میزان زمین زیر کشت منطقی است و قیمت باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده و مصرف‌کننده به راحتی توان عرضه و مصرف برنج خوب ایرانی را داشته باشند.

در 7 ماهه نخست سالجاری 737میلیون و 176 هزار و 879 کیلوگرم برنج از کشورهای امارات، آمریکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، هند، پاکستان، پرتغال و چین به ایران وارد شده است که ارزش دلاری این محصول 925 میلیون و 96 هزار و 599 دلار است، که با توجه به وزن و ارزش دلاری هر کیلو برنج برای وارد کننده 1 دلار و 25 سنت تمام شده است.

به ترتیب وزن ، ایران از کشورهای هند، پاکستان، تایلند، امارات، چین، ترکیه، آمریکا، تاجیکستان و پرتغال برنج وارد می‌کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"