کد خبر: ۲۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۸۶

مبالغ حاصل از صرفه جويی از محل سهميه بندی بنزين به زندگی مردم بازگردد

به گزارش خبرخودرو ، رئیس جمهوری گفت: دولت و مجلس به همت بلند مردم در صرفه جویی و قبول فشار ناشی از سهمیه بندی بنزین پاسخ دهند و مبالغ حاصل از صرفه جویی بنزین را به زندگی آنان برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استقبال مردم از سهمیه بندی بنزین را بی پاسخ نگذارید و مبالغ حاصل از صرفه جویی مردم در بنزین را به زندگی آنان برگردانید.

وی با اشاره به سهمیه بندی بنزین و بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کاری به این بزرگی بر دوش دولت ها گذاشته نشده بود، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: سهمیه بندی بنزین را شما تصویب کردید و دولت نیز بدون هیچ واکنشی از آن استقبال و آن را عملیاتی کرد.

احمدی نژاد افزود: اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، رویدادی بسیار بزرگ و مهم بود که نشان می دهد هم دولت و هم مجلس، به دنبال فعالیت های زیربنایی و اساسی در کشور هستند.

وی اصلاح ساختار سیستم حمل و نقل کشور را از جمله اقدام های بزرگ و مشترک دولت و مجلس برشمرد و تصریح کرد: تا امروز مباحث زیادی در این زمینه عنوان شده است، ولی اکنون دولت و مجلس نگاه مبنایی و نظام مند به این موضوع کرده اند که در قالب تبصره 13 ارائه شده است.

رئیس قوه مجریه همچنین با اشاره به این که روش کنونی ارائه لایحه بودجه معایبی دارد، اظهار داشت: شفاف نبودن و سخت بودن اجرا از جمله معایب بودجه نویسی کنونی است.

احمدی نژاد با بیان این که بودجه باید شفاف، قابل ارزیابی و اجرای آن آسان باشد، اضافه کرد: احکامی که در بودجه دائمی است، باید به صورت قانون نهادینه و تبصره های اضافی آن نیز باید حذف شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"