کد خبر: ۲۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت میانگین ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت را 450 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت : در شروع مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی حدود 2 میلیارد و 350 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت وجود داشت که تا این لحظه این بدهی به 450 میلیون لیتر کاهش یافته است.

450 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی همچنان در کارت های سوخت باقی مانده

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت میانگین ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت را 450  میلیون لیتر اعلام کرد و گفت : در شروع مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی حدود 2 میلیارد و 350 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت وجود داشت که تا این لحظه این بدهی به 450 میلیون لیتر کاهش یافته است.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : تا این لحظه هیچ محدودیت زمانی در عرضه بنزین 400 تومانی باقی مانده در کارت های سوخت ایجاد نشده و همچنان جایگاههای عرضه سوخت به عرضه بنزین به قیمت 400 تومان ادامه می دهند.

وی در ادامه به میزان مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بین 8 تا ۱۰ درصد افزایش عرضه سوخت در جایگاههای صورت گرفته است به طوری که میانگین مصرف بنزین از ۶۴ میلیون لیتر در سال گذشته به 75 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

وی در خصوص تاثیر ابطال کارت سوخت برخی خودروهای غیر فعال و همچنین موتورسیکلت ها تصریح کرد : این اقدام تبعا در کاهش مصرف بنزین یارانه ای تاثیر خواهد داشت اما با جایگزین شدن مصرف سوخت این وسائط نقیله از بنزین سهمیه ای به آزاد تبعا تغییری در میزان مصرف سوخت در کشور نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت همچنین در خصوص روند عرضه بنزین آزاد و سهمیه‌ای در جایگاه‌های سوخت گفت : هم اکنون ۳۵ درصد از فرآورده‌های نفتی به صورت آزاد در جایگاه‌های سوخت به فروش می‌رسد.

حاج محمد رضا در ادامه به موضوع افزایش قاچاق سوخت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که میزان بنزین عرضه هر یک از این جایگاه ها کملا مشخص است و جایگاهها در این زمینه قطعا فعالیتی را نمی توانند داشته باشند بنابراین به نظر می رسد بیشتر این قاچاق سوخت از سوی نیروگاه‌های کشور صورت می گیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"