کد خبر: ۲۸۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : عدم تصویب برخی برنامه ها و استراتژی های در حوزه خودروسازی و قطعه سازی موجب شده تا همچنان صنعت خودرو دچار سردرگمی باشد.

ارائه طرحی برای رقابت پذیری صنعت قطعه سازی کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : عدم تصویب برخی برنامه ها و استراتژی های در حوزه خودروسازی و قطعه سازی موجب شده تا همچنان صنعت خودرو دچار سردرگمی باشد.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته در این جریان قطعه سازان استراتژی و برنامه های خود را تدوین کرده و برخی از روس برنامه های در این حوزه را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارائه نموده اند این در حالی است که تاکنون خودروسازان در این ارتباط اقدام عملی چندانی نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بخش صنعت خودرو ، قطعه سازی است ، تصریح کرد : در صورتی که مشکلات قطعه سازان حل شود مسلما بخش عمده ای از موانع و مشکلات صنعت خودرو کشور برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر برنامه و طرحی توسط انجمن قطعه سازان ارائه شده است تا صنعت قطعه سازی کشور از وضعیت کنونی خارج شده و  در عرصه بین المللی امکان رقابت پذیری فراهم شود.

وی تاکید کرد : در برنامه انجمن قطعه سازان ذکر شده که صنعت قطعه سازی باید چه مسیری را طی کند تا رقابت پذیر شود و اگر سایر بخش های وابسته و خودروسازان طرح ها و برنامه هایشان را ارائه کند می تواند تحول بزرگی را در صنعت خودرو ایجاد کند.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه امروز مصرف کننده و تولید کننده هر دو به دنبال منافع خود هستند، اظهار داشت : صنعت خودرو ایران باید بتواند با خودروهای خارجی رقابت کند تا جلوی واردات خودرو به این شکل گرفته شود قطعا به زور تعرفه و بخش نامه نمی تمی توان مانع واردات خودرو گردید.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه انتخاب حق مصرف کننده است ، تصریح کرد : کیفیت و تنوع در تولیدات داخلی باید به نحوی باشد که مصرف کننده  حق انتخاب داشته و در مقایسه با محصولات موجود در بازار تولیدات داخلی را انتخاب کند به عنوان مثال در کره تعرفه واردات خودرو صفر است اما کسی اقدام به خرید خودرو وارداتی نمی کند چرا که محصولات داخلی آنها از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است.

رزم خواه گفت : در کشور ما نیز باید در این راستا حرکت های جدی تری شود تا مصرف کننده در مقایسه با تولیدات خارجی خودرو داخلی را انتخاب کنند و با ابزار های تعرفه ای مانع از این کار نگردید.

وی تلاش در داخلی سازی خودروهای وارداتی توسط شرکتها را گامی در جهت حمایت از صنعت داخل دانست و گفت : در صورت مشارکت و سرمایه گذاری خودروسازان خارجی به نظر نمی رسد واردات و داخلی سازی خودروهای خارجی مشکلی به همراه داشته باشد البته به شرط اینکه در حداقل زمان به حداکثر ساخت داخل دست یافت البته این مساله گامی مثبتی در صنعت خودرو بوده و  قطعا مورد استقبال شرکتهای قطعه سازی نیز واقع خواهد شد.

وی افزود : اینکه به بهانه تیراژ محدود شرکتها اقدامی در داخلی سازی خودروها نکنند مورد قبول نیست بلکه باید شرکتها به نحوی برنامه ریزی کنند تا داخلی سازی محصولات وارداتی توجیه اقتصادی داشته باشد مسلما با تولید بالا و عرضه بخشی از تولیدات در داخل و اختصاص بخشی در حوزه صادرات این روند می تواند برای شرکتها توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"