کد خبر: ۲۸۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳

فارس: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس اصول بیمه‌ای، قانون و مکانیزم صندوق‌های بیمه‌ای ادغام منابع درمانی، صندوق‌های بیمه‌ای را با چالش مواجه می‌کند.

سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز در خصوص طرح ادغام منابع درمانی، صندوق‌های بیمه‌ای برگزار شد اظهار داشت: این طرح فردا یا پس‌فردا در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که این ادغام به سه دلیل دچار اشکال است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت نرخ حق بیمه در صندوق‌های بیمه‌ای، تفاوت در ماخذ دریافت حق بیمه و تفاوت در مکانیزم‌های صندوق‌ها امکان ادغام منابع درمانی صندوق‌های تامین اجتماعی وجود ندارد.

نوربخش ادامه داد: در لایحه دولت نیز ادغام منابع درمانی صندوق‌های بیمه‌ای دیده نشده است و با قانون برنامه پنجم توسعه نیز مغایرت دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  گفت: در تبصره ها و ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه نیز پیش‌بینی‌هایی برای سازمان تامین اجتماعی شده بود که ادغام منابع درمانی جزو این موارد نیست.

نوربخش خاطرنشان کرد: طرح ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی با اصول حرفه‌ای بیمه‌ای نیز مغایرت دارد و در همین خصوص نیز فردا با نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: منابع تامین اجتماعی حق‌الناس است و منابع سایر صندوق‌ها از بیت‌المال تامین می‌شود و از نمایندگان مجلس درخواست داریم به این طرح رای مثبت ندهند.

وی با تاکید براینکه دغدغه نمایندگان مجلس افزایش خدمات درمانی بهینه و یکسان است گفت: تا پایان آذر سطح تعهدات خدمات درمانی تامین اجتماعی یکسان می‌شود و دغدغه دوم نمایندگان نیز که متفاوت بودن دفترچه‌های بیمه است نیز در سازمان تامین اجتماعی و دبیرخانه شورای بیمه کارت هوشمند درمان یکسان برای بیمه شدگان این سازمان تهیه و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی 39 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد که از شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، جامعه کارگری و کارفرمایی است که آنها نیز با اجرای این طرح مخالف هستند.

نوربخش تاکید کرد: در برابر قانون مقابله نمی‌کنیم ولی این طرح با اصول بیمه‌ای و مکانیزم‌های صندوق‌های بیمه‌ای مغایرت دارد و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: طرح ادغام درمان صندوق‌های بیمه‌ای صندوق‌ها را با چالش مواجه می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"