کد خبر: ۲۸۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳
گروه بین الملل: تویوتا در حال آماده سازی برای عرضه طیفی از ویژگی های ایمنی جدید در مدل های خود است.

تویوتا سیستم های ایمنی جدیدی ارائه می کند

گروه بین الملل: تویوتا در حال آماده سازی برای عرضه طیفی از ویژگی های ایمنی جدید در مدل های خود است.

به گزارش خبرخودرو، به گفته تویوتا، این مجموعه جدید از ویژگی های ایمنی که تویوتا Safety Sense نامیده می شود در دو بسته ارتقایی مجزا ارائه خواهد شد که هر یک با قیمتی مناسب برای تشویق عموم عرضه می شوند. این تکنولوژی های ایمنی جدید ابتدا در سال 2015 در ژاپن معرفی می شوند و پس از آن تا پایان سال 2017 به آمریکای شمالی و اروپا راه می یابند.

در بسته ارتقایی تویوتا Safety Sense C سه سیستم پیشگیری از برخورد، هشدار تغییر مسیر و نور بالای اتوماتیک ارائه می شود. سیستم پیشگیری از برخورد در صورت پیش بینی تصادف از طریق دوربین نصب شده در جلو و رادار لیزری راننده را وادار به ترمز خواهد کرد. اگر راننده ترمز نکند خودرو به صورت خودکار ترمز می کند و سرعت ان تا حدود 28 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد تا از تصادف جلوگیری شود. این سیستم بین سرعت 9 تا 80 کیلومتر بر ساعت کار می کند.

بسته ارتقایی بعدی که تویوتا Safety Sense P نامیده می شود علاوه بر سه سیستم ارائه شده در بسته C دارای کروز کنترل خودکار و ساختار پیش برخورد ارتقا یافته است که عابران پیاده را شناسایی می کند. در این مورد، یک رادار موج میلی متری و یک دوربین برای شناسایی عابران پیاده و خودروها به کار می روند و به کروز کنترل اجازه می دهند سرعت خودرو در بزرگراه را بر اساس خودروی جلویی تنظیم کند. این سیستم ارتقا یافته برای شناسایی عابر پیاده بین سرعت 9 تا 80 کیلومتر بر ساعت کار می کند در حالی که سیستم شناسایی تصادف از سرعت 8 کیلومتر بر ساعت تا بیشینه سرعت خودرو فعال می ماند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"