کد خبر: ۲۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳

انتقال فناوري توليد خودرو و ساخت قطعات مورد درخواست خودروسازان است

به گزارش خبرخودرو ، مهندس مهدی یونسیان مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در حاشیه دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران اعلام کرد: در صورت وجود دانش طراحي در ايران و توليد محصول با تيراژ اقتصادي، توليد خودرو بدون توليد قطعات آن گزينه بسيار مطلوبي نخواهد بود و انتقال فناوري توليد خودرو شامل انتقال تكنولوژي طراحي و ساخت قطعات مورد درخواست خودروسازان است و در قراردادهاي منعقده با شركاي خارجي لازم است استفاده حداکثری از قطعات ساخت داخل كشور لحاظ گردد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، یونسیان در ادامه افزود: شركت ايران خودرو ديزل داراي شركت‌هاي تابعه در زمينه توليد، تامين و خدمات پس از فروش است و وظيفه توليد و تامين قواي محركه و قطعات خودروهاي توليدي را نیز شركت‌هاي ايدم، چرخشگر، محور خودرو و قطعات خاور بر عهده دارند كه با بهره‌مندری از این شرکت‌ها می‌توان گفت که كامل‌ترين زنجيره توليد خودروهاي تجاري در كشور و منطقه به شرکت ایران خودرو دیزل تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: اين واحدها قادر به توليد قواي محركه خودرو شامل انواع موتور، گيربكس، محور و ساير قطعات خودروي تجاري در كشور هستند لذا در عقد قراردادهاي توليد خودرو توليد و مونتاژ قواي محركه و قطعات خودرو در شركت‌هاي تابعه مطمئنا این موضوعات مورد لحاظ قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه تاکید کرد: خودروسازان خارجی باید به این موضوع توجه کنند که صنعت خودرو ایران از یک زنجیره تامین بسیار قوی در داخل کشور برخوردار است و قطعه‌سازان کشور توان فعالیت در زنجیره جهانی صادرات قطعه را دارند.

وی افزود: مدیران و دست اندرکاران این صنعت باید از مزیت‌های بالقوه و بالفعل کشورمان در این صنعت برای همکاری پايدار با خودروسازان صاحب تکنولوژی و معتبر جهانی و کسب فناوری جدید و بومی سازی آن و جذب سرمایه‌گذاری مسقیم خارجی به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت که اميدوارم اين همايش زمينه مناسبي جهت شناخت هر چه بيشتر پتانسيل‌هاي موجود در ايران و نيز ايجاد تعامل‌هاي دو و چند جانبه اثربخش با همكاران خارجي باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"