کد خبر: ۲۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳

مشکل نقدينگي صنايع معضل بزرگ کشور است

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه صنعت به کمک جدی مدیران بانک ها برای احیای دوباره نیاز دارد ، گفت : در حال حاضر مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

سیدابریشمی تاکید کرد : امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمک به تولید و رفع مشکل نقدینگی و توجه بانک ها به تولید است که این مهم در جلسات مکرر با مسئولان کشور و مدیران بانک ها در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان اینکه در نامه رسمی به مسئولان بانک مرکزی تقاضای اعطای ده هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل بانک ها برای حفظ اشتغال موجود واحدهای صنعتی درخواست شده است ، گفت : متأسفانه تاکنون پاسخ شفاف و روشنی در این خصوص داده نشده این در حالی است که مدیران و مسئولان بانک ها در این مورد باید مناسبتر عمل کنند.

سیدابریشمی خاطرنشان کرد : مسئولان وزارت صنعت ، معدن وتجارت به طور مداوم جلساتی را با بانک ها در خصوص رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی برگزار می کنند.

وی گفت: متأسفانه در سال های گذشته وامهای بانکی به اسم صنعت به افرادی اعطا شده است که صنعتگر نبودند و تسهیلات دریافتی را در جاهای دیگری به جز تولید و بخش صنعت هزینه کرده اند.

سید ابریشمی ادامه داد: برای اصلاح این مو ضوع، شناسایی دقیق و واقعی واحدهای تولیدی و تزریق نقدینگی به جا و بموقع در دستور کار جدی مسؤلان وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به روند واردات بی رویه و ضربه به تولید افزود: دربرنامه ششم توسعه کشور باید نواقص قانون برنامه پنجم اصلاح و به گونه ای قانونگذاری شود که واردات محصولات خارجی از چارچوب مشخص و ضابطه مند برخوردار شود تا شاهد واردات بی رویه درکشور نباشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"