کد خبر: ۲۸۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳

 فارس: ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: حنجره عضوی در جلو گردن و بالای نای است که دارای دو لایه ماهیچه است که تارهای صوتی را تشکیل می‌دهد و مانند سایر اعضای بدن به علل مختلف می‌تواند دچار سرطان شود.

وی افزود: حنجره نقش مهمی در تنفس، فرو دادن غذا، و حرف زدن دارد و در حقیقت مانند یک سوپاپ بر روی نای عمل می‌کند که با باز و بسته شدن امکان تنفس، بلع غذا و حرف زدن را میسر می کند.


این متخصص گوش، حلق و بینی خاطرنشان کرد: این عضو می‌تواند دچار سرطان شود که در این صورت امکان درگیر شدن هر بخش از حنجره وجود دارد و در برخی مواقع سلول‌های سرطانی در غدد لنفاوی اطراف در ناحیه گردن پخش می‌شوند.


رزم‌پا گفت: سلول‌های سرطانی همچنین می‌توانند به پشت زبان، دیگر قسمت‌های گلو و گردن، ریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، و دیگر قسمت‌های بدن گسترش یابند که در این صورت تومور جدید از همان نوع سلول‌های غیرطبیعی تومور اولیه در حنجره است.


وی سن، جنس و استعمال دخانیات، الکل و پیشینه خانوادگی را از عوامل افزایش دهنده ریسک ابتلا به این عارضه دانست و گفت: این سرطان بیشتر در مردان، افراد دارای سن بیش از 60 سال و سیگاری‌ها دیده می‌شود.


این متخصص گوش، حلق و بینی علائم سرطان حنجره را تغییرات و گرفتگی صدا، سوزش گلو، سرفه طولانی مدت، مشکلات در تنفس و بوی بد دهان عنوان کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"