کد خبر: ۲۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
 تسنیم: دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی از تصمیم باراک اوباما در خصوص کاهش محدودیت‌ها علیه کوبا و عادی سازی روابط با این کشور به شدت انتقاد کردند.

به گزارش رویترز، جان مک کین و لیندسی گراهام سناتورهای جمهوری خواه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از رویکرد باراک اوباما در عادی سازی روابط با کوبا و کاهش محدودیت های اعمال شده علیه این کشور تاکید کردند که "تغییر سیاست در قبال کوبا نشان می دهد آمریکا و ارزشهایی که بر روی ایستادگی می کرده در حال عقبگرد و افول است."

در این بیانیه آمده است: این مساله در خصوص مماشات با دیکتاتورهای مستبد و اراذل و اوباش و دشمنان است و موجب کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهان می شود.

این دو سناتور قرار است پست های مهمی را در مجلس سنا از ژانویه بر عهده بگیرند. مک کین قرار است رئیس کمیته خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا شود و گراهام نیز ریاست کمیته نظارت بر هزینه های وزارت خارجه آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

باراک اوباما و رائول کاسترو  رؤسای جمهور آمریکا و کوبا روز گذشته طی سخنرانی‌هایی که به طور همزمان برگزار شد از عادی شدن روابط میان دو کشور خبر دادند.

اوباما در سخنان خود تاکید کرد که سیاست انزوای کوبا طی 50 سال گذشته جواب نداده و تحریم‌ها تاثیر اندکی بر این کشور داشته است.

رائول کاسترو نیز در سخنان خود گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا باید پایان یابد.

رئیس جمهور کوبا در بیانیه خود اعلام کرد که مسئله تحریم‌های آمریکا علیه کوبا هنوز حل نشده است.اوباما در سخنرانی خود گفت که ما در حال پایان دادن به رویکرد تاریخ گذشته با کوبا هستیم. وی افزود: ما در دهه‌های گذشته از دموکراسی و حقوق بشر در کوبا حمایت کردیم. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما دوران جدیدی از روابط با کوبا را آغاز خواهیم کرد.

باراک اوباما گفت: گفتگوهای فوری را با دولت کوبا آغاز خواهیم کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت: پاپ با من و رائول کاسترو برای حل موضوع آلن گراس ارتباط داشته است.وی اضافه کرد: هیچ کشور دیگری به ایده تحریم‌هایی که علیه کوبا اعمال کردیم نپیوسته است. و این تحریم ها تاثیر کمی داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"