کد خبر: ۲۸۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در یک سال گذشته خودروسازان و قطعه سازان حرکت های خوبی را در جهت اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولید داخل آغاز نمودند.

انتظاری که از خودروسازان در جریان اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات ملی و رقابتی می رود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در یک سال گذشته خودروسازان و قطعه سازان حرکت های خوبی را در جهت اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولید داخل آغاز نمودند.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : طی یکی سال اخیر پلت فرم ها و خودروهای جدیدی توسط دو خودروساز ایران و سایپا به بازار عرضه شده است که  این نشان از تلاش خودروسازان در این راستا وعرضه محصولاتی با آپشن های جدید به بازار است تا به نحوی محصولات تولید جایگزین خودروهای وارداتی در بازار مصرف داخل شوند.

وی تصریح کرد :  البته خودروسازان به غیر از این نیز راهی ندارند و باید بر اساس ذائقه مصرف کنندگان محصولاتی را تولید و عرضه نمایند تا درصد بیشتری از بازار داخل را در اختیار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم رقابت پذیری خودروهای داخلی با محصولات خارجی تاکید کرد : امروز خودروسازان در راستای اقتصاد مقاومتی باید محصولات داخلی را متناسب با کیفیت خودروهای خارجی تولید و در ارائه آپشن ها و کیفیت محصولات رقابت جدی را نمایند تا در این راستا رغبت خرید خودروهای داخلی و ملی بیشتر گردیده و سرمایه کمتری از کشور خارج شود.

وی افزود : البته انتظاری که از تولیدکنندگان داخلی وجود دارد توجه بیشتر به کیفیت تولیدات داخلی و قیمت مناسب است البته در جریان قیمت ها نباید با محصولات خارجی نگاه شود بلکه باید با برنامه ریزی و مدیریت بر هزینه ، تا حد ممکن قیمت خودروهای داخلی را کاهش داد.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : چنانچه این اقدامات مورد توجه شرکتهای خودروساز قرار نگیرد قطعا رغبت به خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت.

منصوری با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی و ملی در کشور اظهار داشت : اولین حمایت در این راستا توسط خود خودروساز است که باید با کاهش هزینه ، افزایش کیفیت و رشد و تنوع محصول از فعالیت در این حوزه حمایت نماید تا رقابت در این بخش افزایش یافته  و بتوانند بازار داخل را در دست گیرند.

وی گفت : البته دولت نیز در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات ملی در صنعت خودرو باید حمایت هایی را از خودروسازان داخلی داشته و ضمن هموار نمودن مسیر تعامل با کشورهای خارجی شرایط را به نحوی فراهم نماید تا شرکتهای خودروساز در جریان همکاری با خودروسازان خارجی در  روابط بانکی و ورود تکنولوژی های جدید با مشکلات کمتری مواجه شوند .

وی افزود :  همچنین دولت می تواند با ارائه وام های کم بهره در جهت گردش مالی خودروسازان و تامین بهتر قطعات حمایت هایی را از خودروسازان داخلی داشته باشد .

وی با اشاره به تلاش خودروسازان در جهت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : قطعا خودروسازان با در نظر گرفتن ذائقه مصرف کنندگان ، کیفیت و قیمت  و افزایش بهره وری به این مهم دست خواهند یافت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"