کد خبر: ۲۸۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مهمترین حمایت دولت از صنعت خودرو را بسترسازی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد و گفت : اصلی ترین بستر سازی واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی است.

صنعت خودرو ایران خصولتی است!

 

 به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مهمترین حمایت دولت از صنعت خودرو را بسترسازی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد و گفت : اصلی ترین بستر سازی واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی است.

 

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : دولت باید در بخش تولید بستر سازی نموده و فضای کسب و کار را فراهم نماید تا سرمایه گذار خارجی رغبت به حضور و سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران را پیدا نماید.

وی با اشاره به اینکه امروز خودروسازی ایران خصولتی است ، تصریح کرد : باید صنعت خودرو به صورت واقعی خصوصی شده و سهام خودروسازی ها به مردم واگذار شود در چنین وضعیتی بخش خصوصی واقعی با انتخاب مدیران در اداره این صنعت مهم عملکرد بسیار خوب و موفق خواهد داشت.

وی در ادامه با توجه به تجربه خوبی که در حوزه خودروسازی در ایران وجود دارد به لزوم تحول جدی در این صنعت پرداخت و گفت : هر چند تحولاتی به صورت مقطعی در خودروسازی کشور صورت گرفته اما این تحول باید همراستا با سایر خودروسازانی که در گذشته رقیب صنعت خودرو داخل بودند صورت گیرد.

وی تاکید کرد : قطعا این پتانسیل و ظرفیت در صنعت خودرو ایران وجود دارد که اتفاق بزرگی در این صنعت رخ دهد.

نماینده همدان و اسد آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : امروز این تحول باید در صنعت خودرو ایران با جوینت شدن با شرکتهای همتراز و خرید تکنولوژی های جدید رخ دهد.

نعمتی افزود : مسلما اتفاق بزرگی که باید در صنعت خودرو بیفتد باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد مطلبی که هر زمان عنوان شد متاسفانه مورد غضب برخی دوستان قرار گرفت در حالی که باید ظرفیت و پتانسیل موجود در بخش خصوصی به خودروسازی کشور منتقل شده و از این پتانسیل عظیم استفاده و بهره برد.

وی تصریح کرد : قطعا با مدیریت دولتی و یا مدیریت خصولتی نمی توان به تحول و جایگاه مورد نظر در صنعت خودرو دست یافت.

وی همچنین به توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی گفت : برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی با توجه به پتانسیل و سرمایه عظیمی که در خودروسازی های کشور وجود دارد قطعا می شود به تولید محصولات ملی امیدوار بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"