کد خبر: ۲۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳
خبرگزاری ایرنا: بارش برف سنگین و تداوم برودت هوا که از اواسط آذرماه جاری بخش های وسیعی از نواحی مرکزی، جنوب و شمال ژاپن را فرا گرفته است، 11 نفر را در این مناطق به کشتن داد.

رسانه های محلی ژاپن به نقل از منابع هواشناسی، از تداوم سرما و کولاک شدید همراه با بادهای شدید در این کشور خبر دادند و اعلام کردند که موج جدیدی از سرما طی روزهای آینده مناطق مختلف را فرا می گیرد.

روزنامه «یومیوری شیمبون» ژاپن در گزارشی، ضمن تایید کشته شدن 11 نفر در نقاط مختلف این کشور، اعلام کرد، بیشتر قربانیان در جاده هایی که شرایط سختی برای رانندگی دارد ،جان خود را از دست داده اند.

این روزنامه همچنین از کشته شدن پنج نفر در جزیره «هوکایدو» در منطقه نزدیک به دریای ژاپن و کشته شدن یک آتش نشان 29 ساله در حین عملیات امداد رسانی به مردم خبر داد.

گزارش ها همچنین از انجام نشدن صدها پرواز داخلی و خارجی در فرودگاههای این کشور و سرگردان شدن مسافران در فرودگاه ها حکایت دارد.

امدادگران همچنین 270 نفر را که در مناطق کوهستانی «نیگاتا» و «ناگونا» که در محاصره برف و کولاک گرفتار شدند، نجات دادند.

سازمان هواشناسی ژاپن (JMA) با اعلام تداوم سرما و ریزش برف، احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی را دور از ذهن ندانست و از مردم این منطقه خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

این سازمان همچنین به مردم نواحی ساحلی این کشور هشدار داد که بادهایی با سرعت بیش از 140 کیلومتر در راه است که باعث پدید آمدن امواج بلند در منطقه می شود.

پیشتر آمار تلفات انسانی در استانهای «تاکوشیما»، «تویاما» و «فوکوای» هفت نفر اعلام شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"