کد خبر: ۲۸۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳
تابناک: اگر شریفی‌نیا روزگاری مجموعه‌ای از بازیگران را در اطرافش داشت که تعبیر «باند» از آن می‌شد، با اتفاقاتی که در چند سال اخیر برای او رخ داد، تنها ذکر این خاطرات - آن هم به صورت ناقص- برای او باقی مانده و همین شکستن سکوت این بازیگر نشان می‌دهد، دوران طلایی‌اش به پایان رسیده است.

 هنوز وقتی شریفی نیا به کاخ جشنواره فجر می‌آید، بازیگران بسیاری سراغش می‌آیند و بعضی با کنایه از همکاری با او در پروژه های آینده سخن می‌گویند اما ظاهراً او تمام شده و تعداد آثاری که او در این سه سال اخیر بازی کرده، موید همین موضوع است.

با این حال آنچه از سرنوشت شریفی‌نیا و کارنامه سینمایی‌اش پراهمیت‌تر است، ادعای مطرح شده از سوی او درباره نقش موثرش در شکل گرفتن و ثبت برخی از بهترین فیلم‌ها و بهترین نقش‌ها در سینمای ایران است، تا جایی که حتی انتخاب خسرو شکیبایی برای سالاد فصل را زنده نیست نیز انتخاب او می‌شود و البته شکیبایی برخلاف پرستویی در قید حیات نیست که بتواند از خود دفاع کند.

واقعیت آن است که به دلیل عدم وجود تاریخچه شفاف درباره سوابق سینماگران و همچنین یک مجموعه اطلاعات دقیق از آنها، چنین ادعاهایی در سال‌های دور بسیار بیش از اینها مطرح خواهد شد و بسیاری سینمای ایران را مدیون خود خواهند دانست؛ اتفاقی که تنها راه جلوگیری از وقوعش، تلاش برای جمع آوری تاریخ شفاهی سینمای ایران است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"