کد خبر: ۲۸۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ پروانه بهره‌برداری شرکت‌های هواپیمایی که نتوانند طی شش‌ماه  سرمایه‌ خود را افزایش دهند، متوقف می‌شود.
وی با اشاره به ارسال موتور هواپیماهای ایران‌ایر برای تعمیر اساسی و اورهال به آلمان، یادآور شد: 14 موتور برای اورهال به خارج فرستاده شد که 7 موتور به کشور بازگشته و 7 موتور دیگر در دست تعمیر است.
وی تاکید کرد: با توجه به این‌که صنعت حمل‌ونقل از تحریم‌ها بیشترین آسیب‌ها را دیده است، در یک سال گذشته نسبت به دلایل ساختاری برخی مشکلات بازنگری داشتیم و به چند نتیجه بنیادی رسیدیم.
وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی هیچ محدودیتی برای شگل‌گیری نداشتند و می‌توانستند با سرمایه بسیار کم تاسیس شوند با توجه به نوع ماموریت، برای آنها حداقل سرمایه را در نظر گرفتیم.
وی با تاکید بر این‌که در دستورالعمل جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی امکان خرید هواپیما فراهم می شود،‌ ادامه داد: در تعداد سیکل پروازی و سن هواپیما شرایط بسیار سختگیرانه‌ای در نظر گرفتیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که احتمالا بلیت هواپیماهای نو قیمت بیشتری خواهد داشت، گفت:  در حال انتخاب مشار بین‌المللی برای بررسی چگونگی اتصال فرودگاه مهرآباد با فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.
آخوندی با بیان این‌که وضعیت فرودگاه مهرآباد به واسطه انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام  بهتر شده است، افزود:‌ البته برنامه بهسازی برای این فرودگاه  در نظر داریم، در رابطه با فرودگاه امام خمینی موفقیت زیادی کسب نکرده ایم اما امیدواریم یک سری تغییرات قابل توجه برای مسافرت های نوروزی برای این فرودگاه فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که صنعت حمل و نقل هوایی از قاعده اقتصادی پیروی کند، بیان کرد: متنوع‌سازی قیمت باعث شد قیمت بلیت هواپیما در ساعت‌های غیرپیک 30 درصد کاهش یابد و در ساعت‌ةای پیک 30 درصد افزایش یابد.

منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"