کد خبر: ۲۸۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در محل مسجد ولیعصر (عج) سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، جمع کثیری از دوستداران اهل‌ بیت (ع) شرکت کردند.

 

این مراسم نورانی با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی معاون بین‌الملل جامعه المصطفی (ص) آغاز شد.

در ادامه دعای زیارت پیامبر اکرم (ص) قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام حکیم الهی طی سخنرانی خود به بررسی بحث جایگاه علم و عمل در مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت که تمام صفات و فضائل عالیه انسانی که منشای الهی دارد، در وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) جمع شده بود.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت که بعد از پیامبر مکرم اسلام (ص) تنها کسی که توانسته است به حد اعلای این صفات و فضائل برسد، حضرت علی (ع) و اولاد معصومین آن بزرگوار می‌باشد.

حجت‌الاسلام حکیم الهی با اشاره به زهد و تقوای حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (س) و فرزندان پاکشان پیروزی از آنان را برای همه مسلمانان واجب دانست.

در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت(ع) مرثیه‌خوانی  و نوحه‌سرایی کردند و عزاداران با سینه‌زنی بر مصائب اهل بیت (ع) و سالار کربلا گریستند.

پذیرایی شام از عزاداران اهل ‌بیت(ع) بخش پایانی این مراسم معنوی بود.


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"