کد خبر: ۲۸۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از تدوین برنامه قطعه سازان در افق 1404 خبر داد و گفت : در راستای اهداف و سیاستهای صنعت خودرو در افق 1404 ، قطعه سازان طرحی را برای پیشرفت و توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارائه نمودند.

تشکیل کمیته مشترک خودروسازان و قطعه سازان

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات  مدیره انجمن قطعه سازان از تدوین برنامه قطعه سازان در افق 1404 خبر داد و  گفت : در راستای اهداف و سیاستهای صنعت خودرو در افق 1404 ، قطعه سازان طرحی را برای پیشرفت و توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارائه نمودند.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : تدوین این برنامه از مدت ها قبل در انجمن قطعه سازان آغاز و به تصویب رسید بر اساس این برنامه باید وضعیت قطعه سازان به لحاظ تولید ، صادرات و کیفیت در تولید 5 برابر وضعیت موجود شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در راستای افق 1404 تدوین و ارائه شده است ، اظهار داشت : در جلسه اخیرقطعه سازان با وزیر صنعت و معدن ضمن ارائه این برنامه ، گزارشی از شاخص های کلان اقتصادی و برنامه اهداف قطعه سازی در افق 1404 ارائه شد در این جریان وزیر صنعت  و معدن با توجه به حساسیت بالا در صنعت خودرو و توجه مردم به این صنعت ، بر ارزیابی ایمنی ، آسایش و قیمت محصولات در این صنعت  تاکید  و اعلام کردند که  قطعه سازان با واسطه یا بی واسطه باید جوابگوی مشتریان در این حوزه از صنعت باشند.

وی همچنین به پیشنهاد دخالت قطعه سازان در حوزه طراحی تولید اشاره کرد و گفت : در این راستا برخی از قطعه سازان خواستار دخالت واحدهای قطعه ساز در حوزه طراحی و تولید شدند که عنوان شد دخالت عوامل خارج از صنعت باعث آشفتگی این صنعت خواهد شد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در ادامه به حرکت به سمت تشکیل مگاساپلایر در صنعت قطعه سازی اشاره و تصریح کرد : بر مبنای این گفتگو مقرر گردید که شرکتها به سمت تشکیل مگاساپلایرها حرکت نمایند تا تعدد سازنده نداشته باشیم همچنین انجام طراحی و توسعه  از الزاماتی است که باید برای آن حق مالکیت معنوی تعیین شود .

نجفی منش افزود : در این جریان همچنین با توجه به همکاری خودروسازان با  شرکتهای خارجی تاکید شد که همزمان موضوع توسعه صادرات قطعات نیز لحاظ شود و بر این اساس باید کمیته مشترک خودروسازان و قطعه سازان تشکیل شود.

وی همچنین در خصوص نحوه همکاری خودروسازان با قطعه سازان گفت : در این جریان پیشنهاد گردید چنانچه در راستای طراحی پلت فرم های ایران خودرو و سایپا شرکتها به صورت تک سورسی با قطعه سازان همکاری نمایند این شرکتها می توانند هزینه طراحی را هم تامین نمایند.

وی با اشاره به توانایی قطعه سازان در داخلی سازی 60 تا 70 درصد قطعات در کشور افزود : با توجه به اعلام  قطعه سازان در طراحی و تولید حدود 60 تا 70 درصد از قطعات خودروهای جدید  مقرر گردید برای تامین مواد اولیه مثل ورق و فولاد آلیاژی و مواد پلیمری وزارت صنعت و معدن کمک نماید تا ساخت داخل در این بخش افزایش یابد.

وی تصریح کرد : البته وزیر صنعت  معدن نیز خواهان تعامل مستمر قطعه سازان با وزارت صنعت و معدن جهت رفع مشکلات در این بخش شدند و تاکید شد بایستی در  اجرای پروژه ساخت داخل و طراحی و مهندسی زمان نیز مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود : بر این اساس  مقرر گردید برنامه همکاری و تقویت قطعه سازان با شرکتهای ساپکو و سازه گستر تا یک ماه آینده ارائه شود که در این خصوص تعداد سورس ها ، آرندی و طراحی نیز پیشنهاد خواهد شد  همچنین در تحقیق و  توسعه و طراحی و تست نیز شرکتهای قطعه ساز با خودروساز همکاری داشته باشند و تیراژ اقتصادی حتما مدنظر قرار گرفته و از سرمایه گذاری موازی نیز جلوگیری شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"