کد خبر: ۲۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : برای جذب سرمایه گذاران خارجی و رشد و توسعه صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور وجود محیط امن اقتصادی در کشور یک ضرورت است.

عدم نظارت تخصصی بر قیمت و کیفیت قطعات ،خیانت به صنعت خودروسازی کشور است

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : برای جذب سرمایه گذاران خارجی و رشد و توسعه صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور وجود محیط امن اقتصادی در کشور یک ضرورت است.

ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،به اشاره به لزوم سرمایه گذاری خارجی در صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : در حال حاضر بسیاری از شرکتهای خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران تمایل دارند اما متاسفانه فضای کسب و کار مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم نیست و نامناسب بودن فضا موجب شده  که رغبتی برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشند.

وی عدم محیط امن اقتصادی در کشور را مانعی برای سرمایه گذاری در داخل دانست و گفت :  در شرایطی که فضای سیاسی و اقتصادی کشور برای حضور سرمایه گذاران خارجی مناسب نیست مسلما سرمایه گذاران کمی جذب سرمایه گذاری در این صنعت خواهند شد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم نظارت تخصصی بر قیمت و کیفیت گفت : متاسفانه تعداد متخصصانی که بتواند کیفیت قطعات را مورد ارزیابی درست و دقیقی قرار دهند بسیار محدود است  این مساله موجب شده هر شرکتی قطعاتی را با قیمت و کیفیت دلخواه عرضه نماید که مسلما ادامه این روند خیانت به صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور همچنین به روند پرداخت مطالبات قطعه سازان اشاره کرد و خاطر نشان کرد : خوشبختانه روند پرداخت ها نسبت به گذشته شرایط بهتری یافته اما همچنان پرداخت مطالبات به روز نشده است .

یزدان بخش افزود : این شرایط همچنان موانع و مشکلاتی را برای برخی از تولیدکنندگان ایجاد کرده که امید است هر چه سریعتر شرایط پرداخت مطالبات به وضعیت مطلوبی برسد.

وی در ادامه برخی تصمیمات غیر کارشناسی در عدم شماره گذاری برخی از خودروها را خیانت به صنعت خودرو کشور ذکر کرد و افزود : هر گونه تصمیمات و اظهارات نادرست در خصوص تولیدات داخل بر بازار فروش و صادرات محصولات داخلی تاثیر گذاشته و موجب ضربه صنعت خودرو داخل خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"