کد خبر: ۲۸۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : تاکنون هیچ تغییر و تحولی در بازار این صنعت صورت نگرفته و همچنان رکود بر بازار لنت ترمز و کلاچ حاکم است.

وضعیت نگران کننده تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ در کشور

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : تاکنون هیچ تغییر و تحولی در بازار این صنعت صورت نگرفته و همچنان رکود بر بازار لنت ترمز و کلاچ حاکم است.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان در تماس با انجمن از وضعیت تولید و بازار و قرار گرفتن کارخانجات در آستانه تعطیلی ابراز نگرانی می کنند.

وی تصریح کرد : البته انجمن نیز در این راستا اقداماتی را داشته به طوری که به همین منظور و برای انعکاس مشکلات ، جلساتی را در یکی از شرکتهای تولیدی لنت ترمز با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر تشکیل و همه مسائل مطرح گردید و به دنبال آن مهندس محجوب نیز طی نامه ای به وزارت صنعت و معدن کلیه موارد را منعکس نموده است.

وی گفت : اخیرا وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نامه ای به انجمن لنت ترمز از تصمیم این وزارتخانه نسبت به افزایش 3 درصدی تعرفه واردات در این بخش از صنعت خبر داده است در حالی که هیچ یک از این اقدامات دردی از این صنعت دوا نخواهد کرد.

وی با اشاره به هشدار انجمن و تولیدکنندگان نسبت به وضعیت نگران کننده این صنعت تصریح کرد : در صورتی که کارخانجات تولیدی در این صنعت تعطیل شوند قصوری به شرکتهای تولیدی در این صنعت وارد نخواهد بود زیرا شرکتی که سالها برای ثبت برند خود تلاش می کند قطعا خواهان تعطیلی کارخانه تولیدی خود نیست اما زمانی که قادر به پرداخت هزینه های تولید و حقوق کارگران نیست عملا کارخانه ها رو به تعطیلی خواهند رفت.

وی در ادامه علت اصلی رکود ایجاد شده در این صنعت و بالطبع مشکل تولیدکنندگان را افزایش بی رویه واردات لنت ترمز و کلاچ عنوان کرد و افزود : متاسفانه سیر واردات لنت ترمز و کلاچ با تعرفه ای بسیار کم رو به افزایش است به طوری که عملا این جریان توان تولید و رقابت را از تولیدکنندگان سلب کرده است .

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ افزود : امروز بازار لنت ترمز و کلاچ از اجناس وارداتی و غالبا ارزان تر اشباع شده است و علت مهم در این زمینه راندمان بالای تولید و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان خارجی است.

لاجوردی تصریح کرد : هم اکنون در سایر کشورها 15 درصد جایزه به عنوان مشوق هایی برای صادرکنندگان اختصاص داده می شود این در حالی است که در ایران کارخانجات با دریافت تسهیلاتی با بهره های 28 تا 30 درصدی اقدام به تولید می کنند به طوری که این مبالغ بالای بهرهای بانکی  هم اکنون تاب و توان را را از تولیدکننده داخلی گرفته و موجب گردیده که قیمت تمام شده تولیدات داخلی بالاتر از محصولات وارداتی شود .

وی در ادامه به مقایسه تعرفه واردات در این صنعت پرداخت و گفت : در شرایطی که در گذشته نه چندان دور تعداد کارخانجات تولیدی لنت ترمز تعداد بسیار محدودی و حدودا یک تا دو کارخانه بود تعرفه گمرکی 70 درصد محاسبه می گردید این در حالی است که امروز باید پرسید چرا با افزایش تعداد کارخانجات تولیدی لنت ترمز و کلاچ به بیش از 30 کارخانه تولیدی ، تعرفه واردات 8 درصد است؟

وی افزود : در شرایط کنونی عملا بسیاری از تولیدکنندگان داخلی قادر به حفظ و تثبیت وضعیت موجود خود نیستند و متاسفانه بازار داخل در اختیار کالاهای خارجی قرار گرفته و هیچ نظارتی نیز بر جریان واردات صورت نمی گیرد.

وی در ادامه با توجه به واردات لنت های آزیستی از مسیرهای غیر رسمی به کشور ، خواستار نظارت بیشتر دولت بر ورود این گونه لنت ها و جمع آوری آنها شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"