کد خبر: ۲۸۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

انتقاد معاون اول رئیس جمهور از صداوسیما بخاطر مقایسه پراید با داعش

به گزارش خبر خودرو، معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استانداری خوزستان با بیان اینکه ما باید به تولیدکننده خود فرصت دهیم افزود: دردآور است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پراید صادراتی به عراق نشان داده می‌شود و گفته می‌شود که مردم عراق باید از داعش بترسند یا از پراید؟

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استانداری خوزستان گفت: دولت در مقطع دشواری کار خود را شروع کرده اما در همین مدت موفقیت‌های زیادی به دست آورده، دشمنان با بهانه‌های واهی در تلاش بودند تا ایران را به انزوا کشیده و به کشور ما فشار بیاورند اما دولت به خوبی در عرصه بین الملل با رعایت خطوط قرمز نظام عمل کرد. به گونه ای که امروز کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند در انزوا قرار می‌گیرند. امروز غرب متوجه شده که بدون حضور ایران قادر نیست با گروه داعش مقابله کند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های خارجی به دنبال فعالیت اقتصادی در ایران هستند گفت: در عرصه داخلی نیز نشاط سیاسی در کشور حاکم شده است. انسجام ملی یکی از ابزارهای مهم اقتدار کشور است و ما اجازه نمی‌دهیم این انسجام آسیب ببیند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی دشوار بوده و زمان‌بر است خاطرنشان کرد: ما در گذشته شاهد التهاب بازار ارز، نرخ تورم و رکود بوده‌ایم اما با وجود همه این مشکلات دولت براساس اصول علمی توانست تورم را کاهش دهد. دولت همچنین برای خروج از رکود طرح جامع خروج از رکود را با مشورت صاحب نظران تهیه کرد. این برنامه‌ها موجب شد در شش ماهه اول سال رشد اقتصادی به 4 درصد برسد. برخی می گویند چرا مردم این رشد را لمس نمی‌کنند؟ در حالی که کشور در ته دره بود، اما ما کشور را 10 پله بالا آوردیم. اکنون بخش خصوصی باید وارد فعالیت اقتصادی شود. ما باید موانع بخش خصوصی را رفع کنیم. همه مشکلات ما به کمبود منابع برنمی‌گردد. بسیاری از مشکلات ما مربوط به مدیریت است. مدیران باید برای فعال شدن بخش خصوصی راهکار ارائه دهند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبری از من پرسیده‌اند چرا مردم کمتر کالاهای داخلی را مصرف می‌کنند گفت: ما در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌ایم متاسفانه اکنون تولیدکننده ایرانی به کالای تولیدی خود برچسب کشور همسایه را می‌زند. فرهنگ استفاده از تولیدات خارجی باید اصلاح شود. ژاپن زمانی کالاهای با کیفیت پایین تولید می‌کرد اما مردم ژاپن پای اجناس خود ایستاد تا کیفیت آن بالا رود البته مسئولان ژاپن هم قول دادند تا کیفیت کالاها را افزایش دهند. ما هم باید به تولیدکننده خود فرصت دهیم. دردآور است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پراید صادراتی به عراق نشان داده می‌شود و گفته می‌شود که مردم عراق باید از داعش بترسند یا از پراید؟

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"