کد خبر: ۲۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

توجه به دانش و فن آوری در صنعت خودرو یکی از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرخودرو ، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به توانمندی های قطعه سازان داخلی گفت : در بازدیدی که اخیرا از نمایشگاه قطعات داشتم خوشبختانه وضعیت موجود قطعه سازان به نسبت راضی کننده بود به طوری که به نظر می رسد هم اکنون وضعیت کشور در حوزه قطعه سازی بهتر از خودروسازی است .

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به کیفیت پایین و نبود رقابت مناسب در صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد : خوشبختانه ایران در صنعت قطعه سازی به جایی رسیده که می تواند در سطح جهانی وارد شود طی سالهای اخیر در کشور توانمندی هایی ایجاد شده است که باید ادامه پیدا کرده تا به نتیجه مناسبی دست یابیم ، لذا ضرورت دارد تا برنامه ریزی جامعی در این راستا صورت گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه به توانایی خوروسازان داخلی ایمان دارم افزود : قطعا خودروسازان داخلی توانایی ساخت خودروهایی بهتری از محصولات کنونی را دارند ، به طوری که امروز خودروسازان همکاری خوبی با خودروسازان معتبر دنیا دارند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : تفاوت محصولات داخلی با خودروهایی که توسط شرکتهای خارجی تولید می شود این است که آنان  محصولات را کاملا استاندارد ارائه می دهند و در جریان کار انتقادپذیرند اما در داخل با وجود اطلاع از اشکالات قطعات آنها را در خودرو قرار می دهند ، در هر صورت این فرهنگ باید اصلاح شود .

به گفته رحمانی مشکل عمده کشور در این زمینه ناشی از عدم مدیریت و برنامه ریزی درست و موانع سرمایه گذاری است.

نماینده تبریز در خانه ملت در ادامه در خصوص کم توجهی به مساله تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی در سال های اخیر گفت : تا زمانی که به موضوع دست یابی فن آوری های جدید بها داده نشود ، رشد و توسعه حاصل نخواهد شد مسلما توجه به دانش و فن آوری یکی از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی به مقایسه بودجه تحقیقاتی کشور در مقایسه با روال کنونی در دنیا پرداخت و اظهار داشت : مرکز پژوهش های مجلس ، چند سال قبل طی تحقیقاتی کل بودجه پژوهشی تحقیقی توسعه ی کشور را کمتر از 1 میلیارد دلار اعلام کرد در حالی که شرکت apple در سال 2011 طبق آمار ارائه شده 4میلیارد دلار برای بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده است بنابراین نتیجه عملکرد امروز کشور در مقایسه با آنها کاملا طبیعی است .

وی در پایان با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای ورود خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت های برقی گفت : هرچند که این وظیفه بیشتر بر عهده وزارت صنعت و معدن و سازمان محیط زیست است اما همه باید خود را در این راستا مکلف بدانند و علیرغم اینکه این موضوع برای شهرداری یک وظیفه ثانویه به حساب می آید ولی فعالیت های شهرداری در این زمینه قابل تقدیر است .  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"