کد خبر: ۲۹۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

كاهش 50 درصدي آلايندگي در محصولات ايران خودرو

به گزارش خبر خودرو، نقشه راه گروه صنعتي ايران خودرو در جهت حفظ محيط زيست، توليد خودروهاي هيبريدي، افزايش موتورهاي كم مصرف و تنوع سبد سوختي محصولات، تدوين شده و در حال اجرا است.       

مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: برنامه جامعي براي ارتقاي استاندارد آلايندگي محصولات ترسيم شده كه برمبناي آن تا سال 1404 كليه توليدات اين شركت مطابق با استاندارد آلايندگي حداقل يورو6 و استانداردهاي روز جهاني عرضه خواهد شد.

 وي ادامه داد: رسيدن به توليد موتورهاي كم مصرف و توربو شارژ و خودروهاي هيبريدي از ديگر برنامه هاي ايران خودرو در زمينه حفاظت از محيط زيست است.

يكه زارع با بيان اين كه توليد خودروهاي هيبريدي يا همان برقي و بنزيني كه در 10 سال اخير به صورت جدي وارد صنعت خودروي جهان شده، موجب كاهش چشم­گير مصرف سوخت خودروها خواهد شد، افزود: اين مسير امور تحقيقاتي براي توليد خودروهاي هيبريدي هم اكنون در اين شركت آغاز شده است.

وي گفت: توليد موتورهاي كم مصرف در كلاس هاي 1.2 و 1.4 را به صورت جدي آغاز كرده و هم زمان براي توليد خودرو با موتور توربوشارژ پيشرفته درحال مطالعه هستيم.

 مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرد: در نيمه دوم سال 95 شاهد تردد خودروهايي با پلاتفرم جديد و موتورهاي كم مصرف با مالكيت ايران خودرو خواهيم بود.

يكه زارع به اقدامات صورت گرفته از سوي ايران خودرو در زمينه حفاظت از محيط زيست و ايجاد هواي پاك اشاره كرد و گفت: درحال حاضر تمامي محصولات ايران خودرو داراي استاندارد زيست محيطي يورو 4 هستند. اين اقدام كاهش مصرف سوخت پنج تا هفت درصدي براي تمامي محصولات را به همراه داشته و موجب كاهش 35 تا حداكثر50 درصدي گازهاي آلاينده نيز شده است.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو عنوان كرد: تمامي فرايندهاي توليد خودرو و تامين كنندگان كه تحت نظارت شركت ساپكو هستند، برمبناي استاندارد يورو 4 ارتقا يافته اند.

مهندس يكه زارع خاطرنشان كرد: گروه صنعتي ايران خودرو با احساس مسووليت و تعهد نسبت به شهروندان، خود را موظف به توليد خودرويي سازگار با محيط زيست مي داند. از سويي ديگر ما موظف به پاسخ گويي به نهادها و سازمان هاي مسوول و مراجع ذي صلاح ناظر نيز هستيم.

 وي در پايان نگاه گروه صنعتي ايران خودرو به مقوله محيط زيست از سازندگان تا شبكه خدمات پس از فروش را يك پارچه و فراگير دانست و اظهار اميدواري كرد با اقداماتي كه انجام شده و يا در دست انجام است، رسالت ايران خودرو را در ايجاد هواي پاك و حفاظت از محيط زيست به انجام برسد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"