کد خبر: ۲۹۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

ايجاد واحدهاي صنعتي و معدني بايد منطبق با شرايط واقعي محل احداث باشد

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی باید واقعیتها ، زیرساخت ها و محل احداث مد نظر قرار گیرد.

محمد رضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این مطلب؛ افزود: در زمینه توسعه معادن کشور؛ استانی که سنگ‌آهن ندارد چطور می‌تواند مدعی تولید 10 میلیون تن فولاد باشد در حالیکه مشکلات حمل و نقل، هزینه بر بودن تولید ،‌ بازار فروش چنین واحدی هنوز لاینحل مانده است.

وی با انتقاد از تعدد خودروسازان در کشور گفت: هم‌ اکنون بیش از 30 مجوز خودروسازی در سراسر کشور وجود دارد و این در حالی است که در آمریکا بالغ بر 5 واحد و در کره جنوبی 4 واحد در آن فعالیت می کند.

نعمت زاده، افزود: با بررسی موشکافانه و بینش تمرکزی این قبیل موارد متوجه می‌شویم که بدون مطالعه اقدام به تأسیس واحدهای جدید زده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اتخاذ اصول مدیریت علمی و تحول اندیشه بر پیاده سازی مهندسی ارزش در کشور تأکید کرد و گفت: نگهداری و توسعه طرح‌های مورد نیاز کشور و خروج پروژه‌های خارج از رده و بلااستفاده می‌تواند ما را در پیش‌برد اهداف صنعتی و معدنی موفق‌تر کند.

وی گفت: کنار گذاشتن بخشنامه‌های زاید و دست و پاگیر و فرایندهای اداری بی مورد که رقم آن به بیش از 80 درصد می رسد همچنین پرهیز از موازی کاری‌ها و کوچک‌سازی در پست‌های سازمانی جملگی موجبات پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم می‌آورد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 درصد نظام توزیع کشورهای پیشرفته دنیا در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ صورت می‌گیرد، افزود: این میزان در کشور ما متأسفانه تنها 5 درصد بوده و باید با تشکیل اتحادیه‌ فروشگاههای زنجیره‌ای بتوانیم ضمن انجام نوآوری‌های جدید و تجمیع واحدهای صنفی نظیر کشورهای پیشرفته نظام توزیع خود را ساماندهی کنیم.

نعمت زاده همچنین با پیشنهاد برداشتن شعاع 120 کیلومتری احداث واحدهای صنعتی از حوزه شهرهای کلان ، افزود: با انجام ساماندهی صنایع، دسته بندی حوزه‌های کاری آنها هم می‌توان از جلوی کارگاه‌های غیر مجاز زیر پله‌ای و اصناف بدون پروانه را گرفت و هم با نظام مند کردن آنها به افزایش درآمد و اشتغال زایی آنها منجر شد.

وی گفت: با تولید فکر، اتخاذ راه‌کارهای جدید، استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، تجارب دنیا و پیاده سازی نظام مشورتی به خوبی می‌توان چالشهای موجود در حوزه صنعت، معدن وتجارت را برداشته و هدایت کرد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"