کد خبر: ۲۹۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته گذشته گروه خودرو در حجم و ارزش معاملات سهام پیش رو سایر گروهها بوده است.

تحقق سود پیش بینی شده شرکتهای خودرویی در گزارشات نه ماهه اول امسال

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته گذشته گروه خودرو در حجم و ارزش معاملات سهام پیش رو سایر گروهها بوده است.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،افزود : البته شاخص کلی بورس در هفته گذشته منفی بود و روند قیمتی سهام شرکتها نیز بالطبع جریان منفی را داشت به طوری که در میان گروههای بورسی ، گروه خودرویی آخرین قیمت های منفی سهام را طی چند روز گذشته به خود دید.

وی تصریح کرد : با این وجود در چند روز گذشته حجم و ارزش معاملات در گروه خودرویی نسبت به سایر گروهها بالاتر بود.

وی گفت : گزارشات گروه خودرویی و قطعات نشانگر این است که همه این شرکتها توانستند در نه ماهه اول امسال به میزان بیش از سود پیش بینی شده دست پیدا کند حتی برای کل سال و تعطیلات سالانه انتظار می رود که در گروه خودرو و قطعات شاهد تعدیل مثبت در آمد برای هر سهم باشیم.

وی اظهار داشت : قطعا طی دو سه روز آینده این اتفاق خواهد افتاد چون آمار تولید و فروش شرکتهای خودرویی گویای این واقعیت است که این شرکتها همگی تعدیلات مثبتی در انتظارشان است حالا چرا سرمایه گذاران در این قیمتها می فروشند به نظر می رسد به دلیل همان هیجانات مثبتی است که بر بازار سرمایه حاکم شده و بدبینی که نسبت به آینده اقتصاد دارند .

وی با ابراز خوشبینی نسبت به وضعیت بازار سهام تصریح کرد: مطمئنا کسانی که هم اکنون فروشنده سهام شان هستند در یکی دو ماه آتی 30 الی 40 درصد بالاتر باید سهام خود را جایگزین کنند.

وی علت وضعیت کنونی بازار سرمایه را عدم تحلیل درست بازار سرمایه دانست و گفت : امروز شرکتها در شرایطی قرار دارند که هیچ تحلیلی از بازار سرمایه انجام نمی شود و سرمایه گذاران نگاه نه تنها کوتاه مدت بلکه اصولا هیچ نگاهی به بازار سرمایه ندارند و تنها به روند معاملات نفت نگاه دارند که قطعا روند بسیار بدی است.

وی افزود : امروز در صورتی که شرکتهای بورسی بررسی جزیی را انجام دهند قطعا متوجه می شوند که اغلب شرکتها به جزء شرکتهای پترو پالایشی ، از کاهش بهای نفت تاثیر مثبت خواهند گرفت به عنوان مثال گروه خودرو و قطعات  همگی تاثیرات مثبت را در روند کاهش بهای نفت داشته اند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : مسلما اولین پشیمان ها همان کسانی هستند که امروز و طی روز های گذشته اقدام به فروش سهام کردند در حالی که اگر به آمار تولید خودرو نگاهی بیندازید حدود 240 درصد افزایش تولید داشته به طوری که  سود تحقق یافته در 9 ماهه اول امسال 108 در صد بوده که با این شرایط و چنین سهمی انتظار نداریم که در صف فروش و روند نزولی قرار بگیرد.

به گفته شیخی تنها عاملی که می تواند سرمایه گذار را در بازار سرمایه نگه دارد دید خوشبینی است که می تواند به آینده داشته باشند.

وی اظهار داشت : جمیع شرایط نشان از رشد اقتصادی در ماههای آتی را می دهد اگر به آمار تولید در گروه خودرویی نگاه شود نشان از رشد حداقل 200 تا 300 درصدی در این گروه دارد بنابراین تنها راه برون رفت از این بحران حمایت شرکتها از سهام گروههای خودرویی است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"