کد خبر: ۲۹۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : خودروسازی ایران نیازمند بازنگری اساسی و بنیادی است.

صنعت خودرو نیازمند بازنگری اساسی است

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : خودروسازی ایران نیازمند بازنگری اساسی و بنیادی است.

دکتر جزایری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،افزود : امروز در راستای بازنگری در صنعت خودرو باید استراتژی وسیعی برای این صنعت تدوین شود تا مانع از ادامه شرایط کنونی حاکم بر خودروسازی در کشور شود.

وی گفت : در حال حاضر به دلیل ارزش افزوده بسیار پایین تولید ، تلاش و فعالیت اغلب تولیدکنندگان به جای تمرکز بر تولید ، به سمت واردات سوق یافته است .

مدیر گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در ادامه بر حرکت جدی شرکت های خودروساز در عرضه محصولات رقابتی به بازار تاکید کرد و اظهار داشت : در شرایطی که بازار خودروهای داخلی به جهت کاهش قدرت  خرید مردم دیگر جذابیتی برای مردم ندارد نگرانی خودروساز این است که با افزایش تیراژ و عرضه تولیداتی با قیمتی منطقی از افت فروش رکود خارج شود.  

جزایری همچنین با توجه به آزادسازی واردات خودرو در آینده نه چندان دور تاکید کرد : باید قیمت گذاری خودرو آزاد شوند تا صنعت خودرو داخل به لحاظ قیمت بتواند با خودروسازان بزرگ دنیا رقابت نماید در غیر این صورت این صنعت ورشکسته شده و از دور رقابت خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد : امروز صنعت خودرو ایران برای اینکه بتواند سرپا مانده و جریان درستی بر آن حاکم شود قطعا نیازمند بازنگری وسیع است.

وی خاطر نشان کرد : البته خودروسازان نیز برای حرکت در مسیر کیفی سازی و جذب مجدد بازار نیازمند سرمایه گذاری گسترده ای در این صنعت هستند.

وی افزود  : آنچه که هم خودروساز و  مصرف کننده به شدت دنبال آن است این است که محصول بهتری تولید و عرضه نماید در حالی که به دلیل مشکلات موجود عملا این روند به نفع تولیدکننده و مصرف کننده نیست.

وی گفت : متاسفانه امروز با انبوهی از مشکلاتی که از سالهای گذشته در این صنعت ایجاد شده مواجه هستیم و این مساله به جهت آن است که از ابتدا به صورت بنیادی و اساسی برای صنعت خودرو به عنوان صنعتی پویا برنامه ریزی نشده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"