کد خبر: ۲۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو گفت : فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال آینده به بهره برداری می رسد.

اجرای فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال 94

به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو گفت : فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهرام فرشاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به فراهم شدن شرایط پیش بینی می شود که فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مراحل اجرای این پروژه تصریح کرد : در شش ماه اول امسال مشاور خارجی ایجاد این مرکز تعیین و اوایل پاییز قرارداد بین المللی منعقد گردید به طوری که هم اکنون فاز اول پروژه در حال انجام است که امید می رود تا قبل از پایان امسال تاسیسات زیربنایی مورد نیاز و مشخصات اصلی جانمایی جاده ها و امکانات برای اجرایی شدن پروژه تعیین شود.

وی گفت : بر همین اساس و با توجه به  اولویت هایی که وزارت صنعت و معدن مشخص نموده در سال 94 این پروژه اجرایی خواهد شد به همین جهت امید است که در شش ماه اول سال 94  فاز اولیه مرکز آزمون جاده ای راه اندازی شود و در ادامه سال نقشه های اصلی جاده های دیگر را که مورد نیاز این مرکز است طراحی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد : عمده اقدامات برای ایجاد مرکز آزمون جاده ای از اواخر سال 94 و با فازهای تکمیلی شروع می شود امید می رود  در سال 95 و در نهایت در سال 96 کل مرکز آزمون جاده ای ایجاد و مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو افزود : پیش بینی می شود اجرای پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو 320 میلیارد تومان هزینه به همراه داشته باشد البته پیش از این هزینه مالی این پروژه 220 میلیارد تومان اعلام شده بود که با تغییرات و نوسانات ارزی به نظر می رسد این رقم تا 320 میلیارد تومان خواهد رسید.

فرشاد با توجه به سرمایه بالای مورد نیاز در اجرای این پروژه از حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این پروژه استقبال کرد و اظهار داشت : منظور از بخش خصوصی عمده واردکنندگان و تولیدکنندگان و ذی نفعانی است که به این خدمات نیاز دارند البته وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز تلاش زیادی دارد تا تمایل بخش خصوصی را جهت سرمایه گذاری جلب نمایند.

وی با اشاره به وجود 5 سهامدار عمده برای ایجاد مرکز آزمون جاده ای افزود :  در صورت تمایل سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری در این طرح ، شرکت آزمون جاده ای ، از این موضوع استقبال می کند.

وی تصریح کرد : شرکت آزمون جاده ای نیز از حضور بخش خصوصی در اجرای این پروژه استقبال نموده و فضا را برای حضور سهامداران جدید باز کرده و منتظر است تا این شرکتها اعلام آمادگی نمایند البته پیش بینی شده بود که تعدادی از شرکت در این پروژه  حضور یابند و نامه نگاری ها انجام شده و از طریق وزارتخانه نیز توصیه ها صورت گرفته اما تاکنون به طور رسمی به 5 عضو اصلی شرکتی اضافه نشده و رسما شرکتی اعلام آمادگی نکرده است.

به گفته وی هم اکنون شرکتهای ایران خودرو ، سایپا ، گروه بهمن ، ارتاویل تایر و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران 5 سهام دار و سرمایه گذار اصلی پروژه مرکز آزمون جاده ای هستند.

مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای در ادامه با توجه به وجود  برخی از مشکلات در خصوص مکان و خرید زمین مورد نیازجهت اجرای پروژه مرکز آزمون جاده ای گفت : هر چند مشکلاتی در خرید زمین این پروژه از سال های قبل وجود داشت که موجب توقف این طرح شده بود اما خوشبختانه این مسائل در سال جاری و با حمایت وزیر صنعت , معدن و تجارت و تلاش های صورت گرفته از ابتدای امسال تا حدودی برطرف و روند دریافت مجوزهای این طرح پی گیری و از خرداد ماه امسال به طور جدی  این فرایند جریان مناسبی یافت و  در شهریور ماه مجوز این طرح با توجه به ابهاماتی که عنوان شده بود مورد بررسی مجدد قرار گرفت .

فرشاد با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه برای کشور افزود : هم اکنون مجوز های طرح اخذ و در حال دریافت مجوزهای اجرایی این پروژه هستیم امید داریم با مشخص شدن طرح و نقشه جاده ها ، فاز اصلی اجرای این پروژه از اواخر امسال و یا ابتدای سال 94 آغاز شود.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر بخش خصوصی  و ذی نفعان در این طرح بزرگ و ملی شد و اظهار داشت : از آنجا که این پروژه ، طرحی ملی است بنابراین باید نیازمند مشارکت و همکاری ذی نفعان به خصوص خودروسازان و واردکنندگان است چرا که هدف از اجرای این پروژه ارتقاء کیفیت در مجموعه خودروسازی است بنابراین باید خودروسازان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان در این پروژه ملی مشارکت نمایند.

به گفته وی مرکز آزمون جاده ای خودرو در 46 کیلومتری جاده تهران – قم و در فضایی به مساحت  850 هکتار زمین در حال اجراست.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"