کد خبر: ۲۹۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
فارس: ابوالحسن فیروزآبادی در همایش «زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه» که صبح امروز در ساختمان تلاش برگزار شد، اظهارداشت: برنامه‌های توسعه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان نوسازی و با رهبری کشورهای غربی راه‌اندازی شد و هدف آن نوسازی و صنعتی شدن کشورها بود.

وی تصریح کرد: در دهه‌های 50 ، 60 و اوایل دهه 70 میلادی اینگونه برنامه‌ها به شدت پیاده‌سازی شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان ایرانی در انقلاب اسلامی نقش برجسته‌ای را داشته‌اند و شاید بتوان گفت اگر انقلاب ایران اتفاق نمی‌افتاد هیچگاه مشارکت زنان به این سرعت افزایش پیدا نمی‌کرد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه زنان در حوزه‌های مختلف و بویژه بخش اقتصادی حضور فعالی را در انقلاب اسلامی داشته‌اند، گفت: انقلاب باعث حضور زنان در صحنه‌های مشارکت‌های اجتماعی و همچنین کسب تحصیلات قابل قبول شد.

وی اضافه کرد: براساس آمارهای سال‌های 91 و 92 نسبت زنان شاغل و دارای پست‌های مدیریتی در دستگاه‌های مختلف در مردان بیشتر است.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به چندین آمار نگران کننده در خصوص حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی گفت: متأسفانه هم‌اکنون نسبت بیکاران در زنان نسبت به مردان دوبرابر است که باید به این موضوع توجه شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث افزایش نسبت بیکاری زنان نسبت به مردان در کشور شده عدم بی توجه در برنامه پنجم توسعه و بخصوص مشارکت زنان بوده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش رو، افزایش نسبت زنان سرپرست خانوار در سال‌های اخیر بوده است به طوریکه از سال 75 تا سال 90 میزان زنان سرپرست خانوار از 9 درصد به 13.7 درصد افزایش یافته است و شاید یکی از علت‌های اساسی در این زمینه این است که ما شاخص‌های مشارکت زنان را تعریف نکرده‌ایم.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اینکه باید در برنامه ششم توجه ویژه‌ای به حضور زنان در عرصه‌های مختلف و بویژه اقتصادی شود، گفت: باید در این برنامه به زنان به عنوان عامل توسعه توجه شود و شرایط و بستر لازم برای مشارکت اقتصادی زنان فراهم شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"