کد خبر: ۲۹۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) در واکنش به زیر افتادن تابلوی نوفلوشاتو در یکی از تجمعات اخیر گفت: این کار، کار پسندیده ای نبود؛ چرا که اسم نوفلوشاتو یادآور بخش مهمی از خاطرات انقلاب و امام راحل است.

حمید انصاری در حاشیه نشست خبری که به مناسبت همایش بزرگداشت بانوی انقلاب همسر امام خمینی (ره) برگزار شد در قالب پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: اسم نوفلوشاتو یادآور بخش مهمی از خاطرات انقلاب و امام راحل است و این اقدام مایه تاسف بود.

وی افزود: البته تعمدی در کار نبوده است و جوانان ما احساسات پاکی دارند و از این عصبانی هستند که در یک برخورد قاطع و متضاد غربی ها جریان اسلام هراسی را ترویج می کنند با سوء استفاده از فضایی که دستاویز سرویس های جاسوسی غرب است.

انصاری با تاکید بر این‌که خشونت و ترور محکوم است اظهار کرد: پیام انقلاب پیام گفت و گو و دعوت به همراهی و جریان های تروریستی در اندیشه دینی جایگاهی ندارد و شیطانی هستند . ضمن این‌که باید سوال را پرسید که خود این جریان ها را چه کسانی ساخته اند و القاعده محصول اتاق فکر کدام است و در سالهای قبل اینها کجا تجهیز و حمایت شده اند.

وی افزود: وقتی جوانان ما می بینند یک جریان ضد بشری و ضد دینی چنین اقداماتی را انجام می دهند عصبانی می‌شوند و فکر می‌کنند هر چیزی مظهر نام آن ها باشد محکوم است که البته این پسندیده نیست.

انصاری گفت:‌ باید نهایت دقت را نسبت به رفتارها داشت چرا که امروز هر رفتاری در منظر دوربین‌ها و خبرها قرار می گیرد و از آن برعلیه ما سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که نوفلوشاتو یک واژه ارزشی در فرهنگ و ادبیات انقلابی ما قلمداد می‌شود گفت: این محل نقطه عطفی برای گفت‌و‌گو و تعاملات امام با مردم فرانسه بود و امام در آنجا با مردم فرانسه ارتباطاتی داشتند و قبل از 12 بهمن برای همسایگانشان گل فرستاده بودند با این وجود بهتر است این نام را به عنوان یک نام ارزشمند در روابط بین ملت ها حفظ کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا افزایش بودجه موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (ره) در سال آینده صحت دارد یا خیر گفت: قرار است سال آینده بودجه ما افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: با افزایش حقوق کارکنان دولت و مناسبات در این راستا در سال آینده ممکن است ما 15 درصد کاهش بودجه داشته باشیم . امسال ردیف کمک‌های دولت برای تکمیل مجموعه آستان امام مدنظر قرار گرفته و در سال جاری در قالب بازپرداخت بخشی از تسلیحات بانکی زیر مجموعه ردیف موسسه آورده شده است.

وی با بیان این‌که تا امروز دولت و مجلس همراهی داشتند گفت: به هر ترتیب ما شرایط کشور را در نظر داریم و اصلا خواست ما افزایش بودجه موسسه نیست؛ چرا که با امکانات کم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین انصاری معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در جمع خبرنگار درباره برگزاری جشنواره شعر یار و یادگار گفت:‌ این جشنواره امسال در یک گستره بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و ما از شاعران برجسته فارغ از نگاه های سیاسی و دسته بندی بین گروه های ادبی استفاده کرده ایم .

وی همچنین اظهار کرد: تا امروز دو هزار شعر از سراسر کشور به دست ما رسیده است و جشنواره شعر یار و یادگار با موضوع اندیشه های حضرت امام پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"