کد خبر: ۲۹۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : با ورود خودروهای با پلاک 94 انتظار می رود بازار خودرو وضعیت بهتری یافته و با رونق بیشتری مواجه شود.

عرضه خودروهای پلاک 94 و بازگشت رونق به بازار خودروهای داخلی

به گزارش خبر خودرو، یک  فعال بازار خودرو گفت :  با ورود خودروهای با پلاک 94  انتظار می رود بازار خودرو وضعیت بهتری یافته و با رونق بیشتری مواجه شود.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : هم اکنون شرکتهای بهمن و کرمان خودرو با توافق پلیس محصولاتشان را با پلاک جدید به بازار عرضه کردند تا با فروش بیشتری مواجه شوند این در حالی است که به جهت افزایش عرضه خودرو به  بازار وضعیت فروش شرکتها با مشکلات بیشتری روبرو شده است.

وی با اشاره به روال هر سال شرکتها در عرضه محصولات با پلاک جدید ، تصریح کرد : به تدریج شرکتهای ایران خودرو و سایپا نیز محصولاتشان را با پلاک 94 به بازار عرضه خواهند کرد البته عرضه محصولات با پلاک جدید بستگی به سیاست خودروسازان دارد زیرا اگر بیش تر از حد خودرو در کف بازار وجود داشته باشد دیرتر این اقدام را انجام خواهند داد و الا طبق روال گذشته  خودروهای پلاک جدید را به بازار را خواهند کرد.

وی تاکید کرد : با عرضه خودروها با پلاک جدید بازار تحرک بیشتری خواهد یافت و ظرف مدت باقی مانده تا پایان سال بازار وضعیت بهتری خواهد یافت .

این فعال بازار خودرو با اشاره به آغاز پیش فروش زودتر از موعد خودروسازان ، تاکید کرد : مسلما فروش جدید شرکتها در تحرک و افزایش خرید و فروش تاثیر گذاشته است و با عرضه پلاک جدید نیز وضعیت بهتری را در بازار خودرو شاهد خواهیم بود.

نیکخواه اظهار داشت : پیش بینی می شود بازار خودرو امسال وضعیت بازار سالهای قبل نداشته باشد چرا که به جهت عرضه زیاد خودرو در کف ، به نظر می رسد بازار رونق کمتری را نسبت به مدت مشابه سالهای قبل خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد : البته هم اکنون بازار خودرو در شرایط نرمال خرید و فروش قرار دارد و استقبال خوبی از فروش جدید شرکتهایی مثل ایران خودرو صورت گرفته است. 

وی همچنین در خصوص تغییر قیمت خودروها در بازار گفت : هم اکنون تغییر چندانی در قیمت خودروهای داخلی صورت نگرفته است و قیمت  برخی از خودروها مثل پژو 206 که به دلیل عرضه محدود با افزایش قیمت مواجه شده بود نیز کمی کاهش یافته است اما همچنان بیشتر از قیمت کارخانه معامله می شود.

وی در ادامه در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : البته مصوبه جدید دولت نیز در خصوص واردات خودروهای سواری توسط نمایندگی ها نیز تاثیری بر بازار وارداتی ها نگذاشته و همچنان به دلیل عرضه زیاد خودرو در کف ، بازار خودرو وارداتی نیز با رکود مواجه است.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود بازار خودروهای داخلی با فروش بهتری تا پایان سال مواجه شود اما در خصوص بازار وارداتی ها نمی تواند انتظار شرایط بهتری را داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"