کد خبر: ۲۹۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، وزیر صنعت معدن و تجارت تکمیل طرحهای میانی صنعت فولاد و تولید با حداکثر ارزش افزوده را اولویت دولت اعلام کرد و گفت: دسترسی به تولید حداقل ۵۵ میلیون تن فولاد خام در افق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در دستور کار است.

محمدرضا نعمت زاده درپنجمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار به ظرفیت ها و توانمندی های این صنعت اشاره کرد و افزود : درحال حاضر حدود 60 تا 70 میلیون تن در بخش سنگ آهن ،‌30 میلیون تن کنسانتره ، 22 میلیون تن گندله ،21 میلیون تن آهن اسفنجی ،24 میلیون تن شمش های فولادی و دیگر موارد ظرفیت تولید داریم.

وی گفت: برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز به استحصال حدود 165 میلیون تن سنگ آهن ، تولید 80 میلیون تن کنسانتره ، 80 میلیون تن گنده له ، 58 میلیون تن آهن اسفنجی ،‌و 55 میلیون تن شمش فولادی نیاز داریم.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت : تا سال 98 به ظرفیت تولید حدود 60 میلیون تن کنسانتره ،‌65 میلیون تن گندله ،‌43 میلیون تن آهن اسفنجی  و 49 میلیون تن شمش و فولاد خام خواهیم رسید و کمبود ما در این بخش تا سال 1404 برطرف خواهد شد.

نعمت زاده گفت : صنعت فولاد را همچون صنعت خودرو از صنایع پیشرو در توسعه صنعتی کشور می دانیم و از این صنعت برای افزایش صادرات غیرنفتی و کسب سهم عمده ای در تولید ملی به طور همه جانبه حمایت می کنیم

وی اظهار داشت : سیاست ما فعال شدن بخش های خصوصی و غیردولتی در صنعت فولاد است و دولت به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نخواهد بود.

وزیر صنعت از فعالان صنعت فولاد خواست صادرات حداقل 20 تا 25 درصد از محصولاتشان را هدفگذاری کنند تا هیچ واحد فولادی بدون صادرات نداشته باشیم.وی گفت : صادرات به رشد و توسعه و همچنین افزایش کیفیت، تنوع محصولات و رقابت پذیری صنایع فولادی کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"