کد خبر: ۲۹۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

جنبش حماس، قطع کمک های مالی آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" به صاحبان خانه های ویران شده در غزه را شوک آور و خطرناک اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛ "فوزی برهوم" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد: چنین اقدامی، به افزایش رنج هزاران خانواده آواره که منازلشان منهدم شده است، منجر خواهد شد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برهوم، از آنروا خواست ضمن تجدید نظر در تصمیم خود، به عنوان یک نهاد بین المللیِ مسؤول در قبال امور آوارگان فلسطینی، کشورهای کمک کننده و جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهد تا به تعهدات خود در قبال بازسازی غزه عمل کنند.

سخنگوی جنبش حماس، "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان را به سبب شانه خالی کردن از تعهداتش در قبال مردم غزه و همچنین جلوگیری از رسیدن کمک ها و اموال اختصاص یافته برای بازسازی به افراد مستحق، مسؤول دانست.

وی از همه کشورهایی که در اجلاس شرم الشیخ شرکت داشتند خواست، تعهداتی را که برای پایان دادن به رنج مردم غزه قول داده بودند فوری عملی کنند.

آنروا، روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای، از کمبود منابع و اجرا نشدنِ تعهداتی خبر داد که در کنفرانس قاهره، به پرداخت آن ها تعهد کرده بودند.

آنروا خاطر نشان کرد که به این سبب، کمک های مالی به دارندگانِ خانه های ویران شده در غزه را متوقف می کند.

بر اساس اعلام آنروا، از مجموع 724 میلیون دلار که کشورهای کمک کننده، در کنفرانس قاهره متعهد به پرداخت آن شدند، تاکنون، فقط 135 میلیون دلار برای بازسازی غزه به آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی پرداخت شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"