کد خبر: ۲۹۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

با توجه به نفوذ فزاینده شبکه‌های اجتماعی میان مسلمانان، یک رسانه اجتماعی جدید به نام «مسلم فیس» به زودی راه‌اندازی می‌شود تا به عنوان یک شبکه اجتماعی مسئولانه و اخلاقی برای ارتباط جوانان مسلمان فعالیت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  شعیب فدیع، بنیانگذار مسلم فیس می‌گوید: فراهم آوردن این عرصه ارتباطات اجتماعی یک پروژه بین‌المللی است که از منظر یک مسلمان طراحی شده، اما درهای آن به روی همه باز است.

این شبکه اجتماعی منحصربه‌فرد با شعار«توسط مسلمانان، از مسلمانان، به جهان» به منظور نزدیکتر کردن مسلمانان ایجاد شده است. همچنین به مسلمانان امکان استفاده از یک شبکه اجتماعی پیشرفته‌تر و مذهبی‌تر به جای شبکه‌های اجتماعی موجود را می‌دهد.

مسلم فیس که در حال حاضر به صورت آزمایشی از سوی 1000 کاربر از سراسر جهان استفاده می‌شود، به لحاظ اجتماعی متعهد است و فضایی امن برای خانواده‌ها دارد و به ارزش‌های دینی احترام می‌گذارد.

این شبکه اجتماعی همچنین دارای زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، عربی، فارسی، اردو، بهاسا، ترکی و اندونزیایی است و زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

فدیع می‌گوید: استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در عصر مدرن اجتناب‌ناپذیر است. تعداد زیادی از مسلمانان از شبکه‌های اجتماعی موجود استفاده می‌کنند و ضروری است که یک شبکه اجتماعی ویژه مسلمانان نیز وجود داشته باشد که در آن ضمن احترام به اصول و ارزش‌های دینی، نیازهای ارتباطی برطرف شود.

لازم به ذکر است که 62 درصد جمعیت یک میلیارد و ششصد میلیون نفری مسلمانان زیر 30 سال هستند.

اینترنت حلال

ایده اینترنت و سایت‌های حلال نخستین بار با راه‌اندازی یک موتور جست‌وجوی حلال به نام «آیم حلال» مطرح شد.

این موتور جست‌وجو در سال 2009، توسط رضا سردها (Sardeha) دانشجوی 20 ساله ایرانی ـ کویتی مقیم هلند تأسیس شد.

این موتور جست‌وجوگر با فیلترکردن سایت‌های دارای محتوای مخرب، «صفحات اینترنتی پاک» در مورد موضوع مورد نظر کاربر را ارائه می‌دهد و به 15 زبان از جمله عربی، چینی، فارسی، ترکی و انگلیسی فعال است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"