کد خبر: ۲۹۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برنامه شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ظرف 2 تا 3 سال آینده خبر داد و گفت : شهرداری تهران در راستای کاهش آلایندگی هوا در نظر دارد تا کلیه اتوبوس ها ، مینی بوس ها و تاکسی های فرسوده در تهران را ظرف حداقل 2 تا 3 سال آینده نوسازی نماید.

نوسازی کلیه ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی تهران ظرف 3 سال آینده

 

به گزارش خبر خودرو ، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برنامه شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ظرف 2 تا 3 سال آینده  خبر داد و گفت : شهرداری تهران در راستای کاهش آلایندگی هوا در نظر دارد تا کلیه اتوبوس ها ، مینی بوس ها و تاکسی های فرسوده در تهران را ظرف حداقل 2 تا 3 سال آینده  نوسازی نماید.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوا افزود : در راستای کاهش آلودگی هوا و توجه به محیط زیست شهری تا پایان سال جاری سهم حمل و نقل عمومی تهران در جابه جایی مسافر به بیش از 60 درصد و تا پایان برنامه دوم شهرداری این سهم به 75 درصد می رسد که مطابق با  استاندارد جهانی خواهد بود.

وی همچنین با توجه به برنامه ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت : تا پایان برنامه پنج ساله دوم سهم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی شهر تهران به استفاده از حمل و نقل برقی مانند موتورسیکلت برقی ، تاکسی و اتوبوس برقی اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه نصب فیلتر دوده بر کلیه اتوبوس های تهران را اقدام دیگر در راستای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت : نصب فیلتر های دوده بر روی اتوبوس های شهر تهران از اقداماتی است که  از سال آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد که قطعا نقش بسزایی در کاهش انتشار آلایندگی در اتوبوس ها خواهد داشت .

وی افزود  : همچنین بر این اساس قرار است سالانه حداقل 10 هزار کاتالیست تاکسی های موجود تعویض شود که خوشبختانه بخشی از این طرح عملیاتی شده است .

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین به برنامه گسترش مراکز معاینه فنی و کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها اشاره کرد و اظهار داشت : ستاد محیط زیست شهرداری تهران برای بهبود هوا شهر و کاهش آلودگی در صدد است تا مانع ورود خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شود که این اقدام جزء برنامه های پنج ساله شهرداری تهران است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"