کد خبر: ۲۹۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

 توليت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: سادات همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و قرآن به عنوان یادگار بزرگ اجدادشان قرار داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علی اصغر دستغیب عصر چهارشنبه در جلسه ستاد یادواره شهدای سادات فارس، با بیان اینکه اجتماع باشکوهی در تجلیل از شهدای سادات استان در 14 اسفند برگزار می شود، گفت: این برنامه در ادامه کار کنگره 14 هزار و 600 شهید استان فارس که با موفقیت کامل و شکوه تمام در شیراز برگزار شد، اجرا می شود.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که یادواره شهدای سادات استان از ویژگی خاصی برخوردار است که از یک طرف ریشه قرآنی آن در سوره مبارکه کوثر است و از طرف دیگر نگاهی به تاریخ حدود 14 قرن از اسلام عزیز و حوادثی است که به آن گذشته است.

توليت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: در تاریخ ملاحظه می کنیم که امت اسلامی همواره نسبت به خاندان پیامبر(ص)، سادات  احترام خاصی قائل بوده اند و به شکل فطری و قلبی چون عشق و محبت پیامبر بزرگوار اسلام در دل ها بوده است نسبت به ذریه آن حضرت همواره مهر و محبت وجود داشته است.

آیت الله دستغیب گفت: از طرفی سادات به اعتبار اتصال و ارتباطی که با خاندان نبوت داشته اند همواره در خط مقدم در جهت دفاع از اسلام و قرآن به عنوان یادگار بزرگ اجدادشان قرار داشته اند.

وی ادامه داد: طبعا در نقطه مقابل، سادات از سوی دشمنان اسلام و قرآن اعم از کفار، منافقین و به ویژه حکام ظالم، مورد ظلم و ستم واقع می شدند و بیش از همه امامان معصوم (ع) در برابر این تهاجم بودند و لذا هیچ یک به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و همه به شکل های مختلف به شهادت رسیدند.

توليت آستان مقدس احمدي و محمدی(ع) با تاکید بر اینکه دشمن بی جهت نسبت به شخص یا اشخاص خاصی تهاجم نداشته و ندارد، اظهار داشت: همیشه زمینه ای را در طرف مقابل خود می دیده و نسبت به آن موضع می گرفته است و همین الان که در جوار شاهچراغ (ع)شهید مظلوم خاندان نبوت هستیم این نشانه بزرگی است که این شهیدان برجسته از سادات، امامزادگان و ذریه های پیامبر همیشه مواضع حق بوده اند و از آن دفاع کرده اند.

آیت الله دستغیب افزود: خصوصا شاهچراغ (ع) که در معرفی و دفاع از مقام حضرت علی بن موسی (ع) نقش مهمی را ایفا کردند و کسانی که تحت ولایت طاغوت بودند تحمل نکردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: امروز ما در عصر خود وظیفه مهمی بر عهده داریم و این بزرگواران حق بزرگی بر گردن ما دارند.

توليت آستان مقدس احمدي و محمدی(ع) افزود: لذا از همه برادران و خواهران درخواست داریم که در فراخوان بزرگ یادواره شهدای سادات حضور بالایی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی داشته باشند.

آیت الله دستغیب بیان کرد: این حرکت عظیم را تقدیر و به عنوان یکی از ابعاد اجر رسالت تلقی می کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"