کد خبر: ۲۹۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه نزدیک به ١٤ میلیون لیتر بنزین و گازوییل یورو ٥ تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پالایشگاه بندرعباس از سال آینده بنزین و گازوئیل یورو ٥ تولید می کند

به گزارش خبر خودرو، طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه نزدیک به ١٤ میلیون لیتر بنزین و گازوییل یورو ٥ تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و مجری این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح با هدف استحصال روزانه ٦ میلیون لیتر بنزین و ٧ میلیون و ٩٥٠ هزار لیتر گازوئیل با استاندارد بین المللی یورو ٥ اجرایی شده و هم اکنون در مرحله بیش از ٩٣ درصد پیشرفت قرار دارد.

حمید شریف رازی، خاکبرداری انجام شده در این طرح را نزدیک به ٤٥٠ هزار مترمکعب و خاکریزی را حدود ١٢٠ هزار مترمکعب اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این، اجرای ١١٦ هزار قطر اینج لوله گذاری، ٧٥٠ کیلومتر قطر اینچ کابل اندازی و ٨٥٠ کیلومتر کابل اندازی ابزار دقیق نیز انجام شده است.

مجری طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده پالایشگاه بندرعباس گفت: برای اجرای این طرح ٣٢٩ میلیون یورو و ٧٤٥ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اعتبار کلی اجرای این طرح را تا مرحله تکمیل ٤٠٠ میلیون یورو و ٧٠٠ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: هم اکنون واحد بنزین سازی این طرح در مرحله ٨٥ درصد قرار دارد و از ابتدای سال آینده واحدهای یوتیلیتی آن به تدریج در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

شریف رازی، کاهش بنزن به کمتر از یک درصد، کاهش گوگرد به کمتر از ١٠ ppm و کاهش ترکیبات آروماتیک به کمتر از ٣٥ درصد را از آثار مثبت زیست محیطی اجرای این طرح عنوان کرد.

او با بیان این که در اجرای طرح مذکور، ٢٥ میلیون نفرساعت کار انجام شده است، گفت: از این مقدار، ٢٣ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر ساعت مربوط به اجرا و یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر ساعت کار دیگر نیز مربوط به طراحی تفصیلی، طراحی بنیادی و مدیریت پروژه بوده است.

به گفته وی با جداسازی گوگرد از فرآورده های نفتی در این طرح امکان تولید روزانه ١٢٠ تن گوگرد گرانول فراهم می شود که این مهم زمینه خوبی برای صادرات محصول گوگرد ایجاد خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"