کد خبر: ۲۹۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

خصوصی سازی صنعت خودرو مسکوت ماند

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان داخلی باید محصولاتشان را با تولیدات جهانی قیاس نموده و محصولاتی هم طراز با محصولات جهانی عرضه نمایند .

بهروز نعمتی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو ضمن اشاره به پیشنهاد کاهش تعرفه واردات خودرو در بودجه سال 94 گفت : در قانون برنامه 5 ساله پنجم مشخصا تعیین شده که تعرفه ها باید سالانه چند درصد کاهش یابد و عملا نیز در طول برنامه این اتفاق افتاده است و به نظر می رسد دولت در پیشنهاد بودجه سال آینده نیز طبق همین برنامه پیش رفته است.

وی افزود : چنانچه به دنبال رقابت مناسب و دستیابی به افزایش کیفیت خودروها داخلی هستیم ، می توان در زمان تعیین تعرفه از این موضوع به عنوان یک ابزار برای ارتقاء کیفی خودروسازی استفاده نمود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه ضمن ارزیابی صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور گفت : متاسفانه صنعت خودرو در کشور ما به دلیل اینکه همچنان دولتی است با مشکلاتی در این ارتباط مواجه است و مسلما ادامه این روندبه تدریج خودروسازی کشور را به سمت نابودی می کشاند.  

نعمتی اظهار داشت : معمولا دولت قول هایی در خصوص افزایش فعالیت بخش خصوصی و واگذاری مدیریت های دولتی به مدیران خصوصی مطرح می کند اما بعد منصرف شده و روش قبلی را ادامه می دهند .

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر مهمترین موضوع بحث واگذاری ها و خصوصی سازی صنعت خودرو بر مبنای اصل 44 قانون اساسی است که باید محقق شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"