کد خبر: ۲۹۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت: قیمت نفت به پایین ترین سطح خود رسیده است اما به زودی افزایش خواهد یافت.

«عبدالله بدری» افزود: دومین سقوط تاریخی قیمت نفت، احتمالا بهای آن را به پایین ترین سطح خود رسانده است.

بدری در حاشیه کنفراس موسسه سلطنتی «چاتهم هاوس» (Chatham House) لندن به خبرگزاری رویترز گفت که اکنون قیمت نفت در محدوده 45 تا 50 دلار است؛ به اعتقاد او، در پایین ترین سطح خود قرار گرفته اما به زودی شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود.

این رسانه ادامه داد: سقوط قیمت نفت بسیاری از پروژه های نفتی را متوقف کرده و یا به تاخیر انداخته است.

دبیرکل اوپک افزود: در سال 2008 میلادی، عدم سرمایه گذاری در صنعت نفت سبب شد تا قیمت هر بشکه نفت به 147 دلار آمریکا برسد.

بدری هشدار داد، چنانچه سرمایه گذاری کافی در صنعت نفت انجام نشود، بهای آن به بشکه ای 200 دلار خواهد رسید.

تلویزیون دولتی آمریکا در این رابطه به نقل از رویترز گفت: «خالد فالح» مدیرعامل شرکت دولتی غول آسای نفتی 'آرامکو' در عربستان سعودی می گوید، با وجود سقوط قیمت نفت، ریاض همچنان در صنعت نفت و بالا بردن ظرفیت تولید سرمایه گذاری می کند.

فالح، روز سه شنبه در کنفرانسی در ریاض و در جمع مقام های بلندپایه سعودی و صاحبان مشاغل عمده گفت که قیمت نفت بیش از اندازه پایین رفته و ما در انتظاریم که سرانجام عرضه و تقاضا از سقوط بهای نفت جلوگیری و آن را متعادل سازد.

عربستان میلیاردها دلار خرج بالا بردن ظرفیت تولید نفت خود کرده است که در صورت بالا رفتن تقاضا بتواند نیاز نفتی جهانی را برآورده کند.

این رسانه ادامه داد: عرضه بیش از تقاضا، قیمت نفت را از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون، 60 درصد کاهش داده و آن را به بشکه ای کمتر از 49 دلار رسانده است اما با وجود سقوط قیمت آن، وزیران نفت 12 کشور اوپک در اجلاس ماه نوامبر سال گذشته تصمیم گرفتند سطح تولید خود را کاهش ندهند.

این تلویزیون در پایان افزود: بدری در حمایت از تصمیم اوپک گفت که کاهش صادرات، میزان ذخایر نفتی در کشورهای صادرکننده را بالا خواهد برد و منجر به عدم سرمایه گذاری در صنعت نفت و در درازمدت سبب کمبود عرضه نفت خواهد شد.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"