کد خبر: ۲۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : آیین نامه جدید دولت در خصوص واردات خودرو قطعا موجب انحصار در واردات و مشکلاتی در کشور خواهد شد.

سود بالایی که تنها به جیب تعدای از واردات کنندگان می رود

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : آیین نامه جدید دولت در خصوص واردات خودرو قطعا موجب انحصار در واردات و مشکلاتی در کشور خواهد شد.

محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با توجه به تعرفه ای که که برای واردات خودرو وجود دارد هر کسی باید این امکان را داشته باشد که با رعایت شرایط و ضوابط خودروهایی را وارد کنند.

وی تصریح کرد : در شرایطی که تعرفه ای برای واردات خودرو تعیین شده است مسلما این آیین نامه  جدید و منحصر کردن واردات به نمایندگی های شرکتها عملا سود واردات به یکی دو شرکت که عمده واردات را انجام می دهند مختص خواهد شد.

وی گفت : در صورتی که  آیین نامه مذکور اصلاح شود و واردات خودرو خودرو همچون روال قبل و توسط افراد مختلف صورت گیرد تنها اقدام در این راستا باید نظارت درست بر موضوع خدمات پس از فروش خودروها باشد تا مشکلی به این لحاظ برای مصرف کنندگان و تامین قطعات یدکی بوجود نیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه تاکید کرد : البته لیست خودروهای مجاز جهت واردات باید توسط دولت مشخص شود تا هر کس از هر شرکتی خودرویی را وارد نماید که مشکلاتی در این خصوص خدمات پس از فروش آنها ایجاد شود.

احمدیان تصریح کرد : چناچه دولت نسبت به اصلاح آیین نامه جدید واردات اقدام نکنند قطعا شاهد انحصار در واردات خودرو خواهیم بود .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"