کد خبر: ۲۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

العالم:روزنامه " السفیر " لبنان با انتشار جزییات عملیات شبعا ، آن را ترکیبی از ابداع ، تجربه ، توانمندی ، غافلگیری و شجاعت دانست.

السفیر درباره عملیات شبعا نوشت:

رسوایی دشمن در آن است که مقاومت توانست صحنه عملیات و همچنین زمام امور را از زمان شلیک موشک اول به کاروان خودروهای صهیونیستی تا زمان عقب نشینی در اختیار بگیرد .

پس از جنایت قنیطره ، رهبران مقاومت درباره راهکارهای پاسخ دادن به آن با محور مقاومت به طور گسترده به رایزنی پرداختند و مقرر شد که این پاسخ از مزارع شبعا باشد تا مانع از ، بهره برداری رژیم از حمله هوایی به قنیطره برای تغییر قواعد نبرد به نفع خود شود .

گروه های نظامی مقاومت تحرکات دشمن در شبعا را رصد کردند تا هدف ، زمان و مکان حمله را مشخص کنند؛ سید حسن نصرالله نیز سخنرانی خود را تا جمعه به تعویق انداخت تا زمینه برای انجام ماموریت مقاومت اسلامی فراهم شود .

گروه های نخبه برگزیده شدند و تصاویر لازم از صحنه نبرد تهیه شد ، تا اینکه دستور اجرای عملیات رسید ، ابتدا دو فروند موشک به جولان شلیک شد تا توجه دشمن به آن جلب شود؛ این یک حمله ایذایی بود ، واکنش رژیم صهیونیستی همان بود که مقاومت انتظارش را داشت .

همزمان با شلیک دو موشک به جولان سوریه ، گروه " شهدای قنیطره " شب را در منطقه ای غیر قابل دید در مزارع شبعا گذراند تا زمان رسیدن هدف فرا رسید .

این گروه که توانست با عبور از سامانه های امنیتی دشمن در منطقه پنهان شود ، به پیشرفته ترین سلاح های روز مجهز بود . 

سرانجام قبل از ظهر ، کاروان نظامی دشمن که شامل یک سرگرد ، یک درجه دار و 10 سرباز صهیونیست بود به مکان هدف رسید و با شش فروند موشک پیشرفته نسل چهارم " کورنت " در روز روشن هدف قرار گرفت .

موشک های مقاومت تقریبا در یک زمان به طور مستقیم به خودروهای دشمن اصابت کرد به گونه ای که نظامیان صهیونیست فرصتی برای پاسخ دادن و درگیری نداشتند؛ لذا می توان گفت عملیات مزبور نه درگیری بلکه ضربه یک جانبه بود . 

رزمندگان مقاومت پس از انجام موفقیت آمیز عملیات سالم به پایگاه هایشان در لبنان بازگشتند .

همزمان ، توپخانه و یگان موشکی مقاومت اسلامی با استفاده از خمپاره علیه مواضع دشمن در " السماقه " ، " العلم " ، " رمثا " ، " العباسیه "  و " الغجر " عقب نشینی آنان را پوشش داد .

صحنه خودروهای سوخته و منهدم شده تا حد ذوب نشان دهنده آن است که تعداد تلفات دشمن صهیونیستی بیش از ادعای آن در زمینه کشته شدن دو نفر و زخمی شدن هفت نفر می باشد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"