کد خبر: ۲۹۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

فارس: طی روزهای اخیر سنای آمریکا طرحی را برای تکمیل خط لوله موسوم به" کی استون" در این کشور به تصویب رسانده است، اما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که این طرح را وتو خواهد کرد.

به گزارش دویچه وله، به نظر می رسد طی روزهای آینده اختلافات سنای آمریکا با رئیس جمهور این کشور به مرحله ای جنجالی برسد.

طی روزهای اخیر مجلس سنای آمریکا طرحی را به تصویب رسانده است که به موجب آن دولت این کشور باید خط لوله نفت موسوم به کی استون را که اجرای آن از سال 2008 آغاز شده است، تکمیل کند.

این خط لوله 8 میلیارد دلاری، ایالت تگزاس آمریکا را به کانادا متصل کرده و نفت کانادا را به آمریکا منتقل خواهد کرد، از سوی دیگر نمایندگان سنا با رای بالا تکمیل آن را به تصویب رساندند، به گونه ای که در رای گیری تعداد موافقان 62 و مخالفان 36 نفر بوده است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، با اجرای این طرح مخالف است و بر اساس اختیارات قانونی خود آن را وتو خواهد کرد.

علی رغم تعداد بالای رای موافقان این پروژه در سنا، به دلیل کمتر بودن تعداد موافقان از دو سوم  آرا، اوباما این اختیار را خواهد داشت که آنرا وتو کند.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از نمایندگان سنای این کشور را نمایندگان حزب جمهوری خواه که رقیب حزب دموکرات محسوب می شوند تشکیل می دهند.

نمایندگان سنا اعلام کرده اند که اجرای این طرح می تواند در آمریکا اشتغال ایجاد کرده و امینت انرژی در این کشور را افزایش دهد.

رئیس جمهور آمریکا نیز با استناد احتمال نشت نفت از این خط لوله 1900 کیلومتری و همچنین تمایل برای انرژی پاکتر با اجرای این خط لوله مخالف است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"