کد خبر: ۲۹۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

ایسنا: سرمربی سپاهان می‌گوید تیمش به این دلیل از استقلال شکست خورد که قدر فرصت هایش را ندانست.

حسین فرکی در نشست خبری بعد از شکست دو بر یک تیمش برابر استقلال گفت: ما با توجه به اتفاقاتی که در این بازی افتاد به لحاظ فنی شایسته باخت نبودیم و با انگیزه بالایی آمده بودیم تا پیروز شویم. این بازی همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و دارد. من تلاش کردم تا تیمم یک بازی تماشاگر پسند را ارائه دهد و فکر می کنم از این بابت عملکرد ما خیلی خوب بود و قانون فوتبال هم این را حکم می کند که اگر از موقعیت ها استفاده نکنید، محکوم به شکست هستید. ما از فرصت ها استفاده نکریدم و توانستیم یک بار عقب ماندگی مان را جبران کنیم و کار را در نیمه اول به پایان برسانیم. استقلالی ها تنها سه بار روی دروازه ما در نیمه اول حاضر شدند و بازی در دست ما بود.

او افزود: استقلالی ها از اشتباهات فردی ما استفاده می کردند و در نیمه دوم هم وقتی که ما می‌توانستیم برنده شویم، از تمرکز کافی برخوردار نبودیم تا اینکه گل دوم را دریافت کردیم. این چیزی را از ارزش های شاگردان ما کم نمی‌کند و داستان توپ گرد فوتبال هم همین است. هرکس بهتر از این توپ استفاده کند، می تواند مسائل را به سود خود تغییر دهد. ما به دنبال جبران این شکست در هفته‌های بعد هستیم. از درسی که امروز در فوتبال به ما داده شد، باید در آینده استفاده کنیم و امروز را به خاطرات بسپاریم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سوالی درباره عملکرد ملی پوشانش در این دیدار و اینکه آیا آنها خسته بودند، بیان کرد: به هر حال آنها باید بازی می کردند. درباره خسته بودن آنها هم باید بگویم که چنین چیزی را احساس نکردم. دو ملی پوش ما خیلی سرحال و شاداب در کنار سایرین تلاش کردند. ما در میانه میدان استقلال را خیلی خوب کنترل کرده بودیم و در مجموع از عملکرد تیمم راضی هستم و بازهم می‌گویم وقتی از توپ ها استفاده نکنید شکست می خورید.

فرکی درپاسخ به سوالی درباره داوری جهانبازی در این دیدار بیان کرد: تماشاگران ما از شکست ناراحت بودند و داور هم تلاشش را می کرد تا خوب قضاوت کند. البته من به جهانبازی هم گفتم که سه چهار مورد ما تکل صحیح زدیم اما ایشان خطا اعلام کرد. ما به هرحال به تیم داوری خسته نباشید می گوییم و امیدوارم که از این پس هم شاهد تاثیر داوری در نتیجه بازی‌ها نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در جام ملت‌ها مردم از بازی‌های ایران در استرالیا بیشتر از لیگ ایران استقبال کردند، اظهار کرد: آنچه در جام ملت ها دیدیم یک مسئله قابل تحسین بود. مردم مقیم استرالیا یک بار دیگر غرور ملی را زنده کردند. آنها چون در خارج از کشور هستند، سعی می‌کنند پر رنگ حضور داشته باشند. اما در ایران ما مدت‌هاست که ورزشگاه‌ها را پر از تماشاگر نمی‌بینیم. به هرحال برخی مسائل باعث شده که تماشاگر ترجیح دهد از خانه بازی را تماشا کند و باید شرایط را طوری عوض کنیم که این مسئله حل شود. قطعا کیفیت فنی تیم‌ها می تواند در این مسئله دخیل باشد و تماشاگر بداند وقتی به ورزشگاه می‌آید رضایتش جلب می‌شود.

او درباره تعویض نویدکیا و پاپی که در نهایت منجر به شکست تیمش شد، عنوان کرد: ما با کادرمان مشورت کردیم و احساس کردیم که نویدکیا کمی خسته است. او بسیار عالی کار کرد و البته پاپی هم خیلی خوب بود. ما برای مهار بیشتر استقلال اقدام به تعویض کردیم و روی کرار هم یارگیری من تو من داشتیم. البته اگر ما گل می‌زدیم تعویض های ما طلایی می شد. الان که شکست خورده‌ایم این مسئله را مطرح می کنید و گردن ما از مو هم نازک‌تر است.

سرمربی سپاهان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرش راجع به ماندن یا رفتن کی‌روش چیست، گفت: هیچ نظری راجع به تیم ملی ندارم و بیشتر تمرکزم روی سپاهان است و پاسخی هم به سوال شما ندارم چون راجع به آن فکر هم نمی‌کنم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"