کد خبر: ۲۹۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنفی سی ان جی با اشاره به آمار جایگاه های فعال در کشور گفت: در حال حاضر 2 هزار و 249 جایگاه CNG در کشور فعال است که تنها با حدود 33 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

پیش بینی قیمت سی ان جی در سال 94

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنفی سی ان جی با اشاره به آمار جایگاه های فعال در کشور گفت: در حال حاضر 2 هزار و 249 جایگاه CNG در کشور فعال است که تنها با حدود 33 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

علی رضا پور رضا در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت بنزین با کارت سوخت 700 تومان و آزاد 1000 تومان است این در حالی است که قیمت سی ان جی در هر متر مکعب 450 تومان بوده که باعث گردیده مصرف سی ان جی در نیمه اول امسال 4 درصد افزایش داشته باشد بنابراین تفاوت قیمت سی ان جی با بنزین موجب رونق استفاده از CNG در کشور شده است.

وی تصریح کرد: برای افزایش مصرف سی ان جی در کشور هم زمان با افزایش قیمت بنزین باید قیمت سی ان جی ثابت بماند تا تناسب رعایت شود، بنایراین در صورتی که مشکلات فنی خودروهای گاز سوز و هزینه بالای استفاده از آن حل شود تقاضای خودروهای گازسوز افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی گفت: هم اکنون راندمان موتور خودروهای سی ان جی سوز پایین است و قطعاتی مانند: سرسیلندر و سوپاپ که احتیاج به تعویض دارد و هزینه تعویض آن بالا است به سرعت مستهلک می شود.

پور رضا با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه مصرف CNG در کشور افزود: در صورتی که قیمت سی ان جی ثابت مانده و برخی مشکلات مانند تکنولوژی در این صنعت، قیمت قطعات یدکی موتورهای پایه گاز سوز و مشکلات فنی سرمایه گذاران حل شود، بسیاری از مردم به استفاده از سی ان جی ترغیب خواهند شد.

وی با اشاره به بلا استفاده ماندن بخشی از ظرفیت از جایگاه های سی ان جی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای سیاست دولت در بخش جایگزینی سی ان جی با بنزین، انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در جایگاه های سی ان جی افزایش خواهد یافت و علاوه بر این دغدغه کم بودن تعداد جایگاه ها در کلان شهرها و طولانی بودن صف های جایگاه های سی ان جی از بین خواهد رفت.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی تصریح کرد:هم اکنون اختلاف قیمت کم بنزین با CNG وعلاقه مردم به استفاده بیشتر از بنزین باعث شده حدود 40 درصد از ظرفیت جایگاه های سی ان جی بلا استفاده باقی بماند.

پور رضا با اشاره به اختلاف قیمت بنزین با قیمت سی ان جی در سال جدید گفت: پیش بینی می شود قیمت سی ان جی در سال 94 در مقایسه با قیمت بنزین کمتر از 10 درصد کاهش پیدا یافته و همچنین میزان کارمزد جایگاه داران نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"