کد خبر: ۲۹۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
خبرگزاری ایرنا: ماهیگیران اندونزیایی شش جسد سرنشینان پرواز 8501 ایرآسیا را پس از گذشت بیش از یک ماه در حدود یکهزار کیلومتری محل سقوط هواپیما در آب های جنوب و غرب سولاوسی اندونزی پیدا کردند.

هواپیمای ایرباس خطوط هوایی 'ایر آسیا' مالزی هفتم دی ماه پس از پرواز از فرودگاه بین المللی شهر 'سورابایا' دومین شهر بزرگ اندونزی به مقصد سنگاپور با 162 سرنشین در آب های دریای جاوا سقوط کرد.

براساس گزارش روز شنبه رسانه های اندونزی، تاکنون اجساد 72 سرنشین این هواپیما در آب های دریای جاوا و نزدیک سولاوسی یافت شده، اما از اجساد 90 سرنشین دیگر هواپیما خبری نیست.

از لباس های اجساد شش سرنشین این هواپیما که در آب های جنوب و غرب سولاوسی اندونزی و یکهزار کیلومتری محل سقوط هواپیما پیداشده کیف پول و تلفن همراه به دست آمده که می تواند به شناسایی اجساد کمک کند.

اجساد یافت شده برای شناسایی به شهر 'سورابایا' اندونزی منتقل شده است.

اندونزی قرار است از امروز (شنبه) بار دیگر جستجوها را برای یافتن اجساد سرنشینان پرواز 8501 از سرگیرد.

ارتش اندونزی روز پنجشنبه به عملیات جست وجو برای یافتن بقایای هواپیمای سقوط کرده ایرآسیا و اجساد سرنشینان آن پایان داده بود.

از سوی دیگر فرانسه پرونده ای رسمی برای انجام تحقیقات جنایی به منظور بررسی علل سقوط هواپیمای ایرآسیا در دریای جاوا باز کرده است.

یک خلبان این هواپیما فرانسوی بود.

قاضی فرانسوی ممکن است 'قتل غیرعمد' را در ارتباط با کشته شدن 162 سرنشین این هواپیما مطرح کند.

کمیته امنیت حمل و نقل اندونزی که تجزیه و تحلیل جعبه سیاه هواپیما را بر عهده دارد روز پنجشنبه اعلام کرد پرواز 8501 قبل از سقوط با سرعت ارتفاع گرفته و به منطقه ای رسیده که ابرهای طوفانی بزرگ وجود داشته و آژیرها به صدا درآمده اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"